Forum

Lakeret drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 6. april 2024 kl. 13.50

Hej, kan nogen af jer, som har et lakeret drivhus, sige mig, hvor længe pulverlakeringen holder sig pæn?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 6. april 2024 kl. 15.45

Det bedste er et drivhus , i ubehandlet aluminium , det er vedligeholdelse frit , modsat det lakerede som regelmæssigt skal have opfrisket lakken , et kæmpearbejde , da al glasset skal pilles af .

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 6. april 2024 kl. 18.06

Jeg har et Helios fra det firma, der hed Pavillon. Lakeret i mørkegrøn. Det er over 15 år og der er absolut ingen skader i lakken. Måske skal man bare undgå at købe de billigste mærker

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 7. april 2024 kl. 13.25

Vi har fået nyt drivhus og orangeri, og jeg går da ud fra, at lakeringen er meget holdbar

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 7. april 2024 kl. 13.25

Jeg beklager, at billedet ikke ville med

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. april 2024 kl. 22.23

Det er meget misvisende hvad man kan finde af oplysninger omkring have folkets erfaringer omkring lakeret drivhuse. På hjemmesiden lav -det- selv er der en bruger, der skriver :

Et råt alu drivhus er vedligeholdelse frit , men et sortlakeret/malet holder kun i 5-10 år så skal det have en opfriskning og det er et stort arbejde , alle glassene skal piles ud , og så er det ulogisk med et sort drivhus , normalt var drivhuse lavet i træ altid malet hvidt , det gav mere lys ind i drivhuset .

En anden bruger skriver at han står uforstående over for denne udtalelse, da vedkommende har haft et lakeret drivhus i over 7 år og har endnu ikke oplevet at malingen skaller af.
Konklusionen må være at det nok handler om kvalitet af det enkelte drivhus og hvad det udsættes for af vejr og vind , at der ikke kan siges noget om længden af holdbarheden... Men vil man undgå at skulle lakere engang ud i fremtiden skal man investere i et aluminium drivhus ,der ikke er lakeret .

Nyt svar til emnet »Lakeret drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Lakeret drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider