Forum

Citrus podekviste

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Nielsen-Gotsæd, 12. maj 2024 kl. 20.38

Hej jeg søger nogle citrus podekviste helst Alm citron men andet citrus har også interesse. Jeg har et par mandarin træer som jeg såede for 17 år siden. De er nu godt 2 meter men giver ikke frugt så jeg vil prøve at pode på dem.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 12. maj 2024 kl. 22.52

Hej Henrik.

Hvis ikke der er en venlig sjæl her på Havenyt, der kan hjælpe dig vil jeg foreslå dig at prøve at skrive til botaniske have i København/ Århus og hører om ikke de kan være behjælpelig med en stikling. I København har man flere sorter indenfor citrus slægten.

Ellers skal nok du google dig frem til nogle planteskoler rundt omkring i Europa. Jeg kender desværre ingen, der gøre i citrus.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 12. maj 2024 kl. 23.00

Ps.

Vi havde en der kaldte sig Lilium og han havde en stor samling af citrustræer Og gode erfaringer med dem. Desværre er han ikke iblandt os længere .

Jeg ved ikke om du ved at der findes en svensk bog om citrus om alle de citrus arter, der findes. Bogen har jeg tidligere nævnt her på Havenyt...bogen omhandler alt fra gødning, podning, pasning , såning og meget andet .

Nyt svar til emnet »Citrus podekviste«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Citrus podekviste

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider