Forum

Peberfrugt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina, 26. juli 2005 kl. 9.37

Hej.

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor mine peberplanter ikke giver frugt. Jeg har 3 planter og det er kun den ene der har store peberfrugter. De andre smider blomster knopperne inden de er sprunget ud. De står i kapilærkasser og får samme behandling.

Med venlig hilsen Tina

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Kirstine, 14. april 2006 kl. 16.30

Hej Tina

Jeg kunne forestille mig, at du har købt dine planter, istedet for at så dem som frø. Jeg får altid gode resultater med peberplanter. Max 2 planter i en plantesæk tilsat tørret hønselort ved udplantning ca 8 håndfulde pr plantesæk. Derudover har jeg tagetes lige ved siden af. Kun et år fejlede nogle af planterne og det var dem jeg havde købt. Mine frugter er lige så store som dem man køber og der er mange.

Held og lykke i år
anne kirstine

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 22. maj 2006 kl. 14.28

Hej Anne Kirstine

Hvorfor har du Tagetes ved siden af dine peberplanter? Kan det hjælpe på nogen måde – jeg har i flere år fået ørentviste i mine peberfrugter

Herlig hilsen
Ulla

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 28. maj 2006 kl. 9.57

Det med Tagetes har Karna Maj skrevet en god forklaring på i Havebænken. Jeg har troet det er duften (el. skønheden) der afskræmte lusene. Men det har KM en uddybende forklaring på.

Med hensyn til udeblivelse af peberfrugter oplyser litteraturen om, at der er flere frugter der skal følges ad samtidig – ellers tager den første det den vil ha' og de evt. senere må hen til købmanden og købe ind. Naturen er spændende. håp

Nyt svar til emnet »Peberfrugt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Peberfrugt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider