Forum

Beskæring af tomatplanter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne Larsen, 30. juni 2025 kl. 9.37

Kære Forum
Vi har fået drivhus og har de flotteste store tomatplanter man kan ønske sig. Planterne bliver nippet næsten hver dag.
Nu er vi kommet i tvivl om de mange sidegrene med flotte blade skal klippes af.
Vi vil gerne høre jeres meninger.
Kan vi også få hjælp til hvor vi kan købe en kompostbeholder model “ Humus” . Vi købte en for fire år siden i Bauhaus og vil gerne have en mere. Vi har forgæves været i flere byggemarkeder.
Bh Hanne Larsen
Ebbeløkke, Nykøbing Sjælland

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, i går kl. 21.29

Hej Hanne.

Med hensyn til din efterlysning af Humus kompostbeholder, som jeg har tre af i haven, og som jeg er rigtig glad så tror jeg ikke at den fremstilles mere. Firmaet bag hed så vidt jeg husker også Humus og solgte rigtig mange af dem.
Hvis du er lige så heldig som jeg var i sin tid så kan du være heldig at nogle enten giver dem væk eller vil have lidt penge for dem i din kommune . Jeg fik dem tidligere tilbud gratis via nogle af de grupper, der er på Facebook.

Her i køge fik jeg for nogle år tilbage bl.a tilbud 3 flotte eksemplarer, der endte hos min svigerfar, gratis . Jeg ville i øvrigt gerne have haft flere af dem i min have, men har ikke plads. Men det provokerende mig hvis disse skulle gå til på genbrugspladsen og ikke taget i anvendelse.

Jeg mener, da de kom frem, kostede kr 800,- og var nogle dyre kompost beholdere og senere kom der flere til til billigere penge, men slet ikke så gode. Så held og lykke med dem.

Mht beskæring af tomatplanter så er der mange meninger omkring dette emne. Jeg vil hellere bede dig kigge på youtube om ikke der er nogle videoer som kan inspirere dig og hjælpe dig til en bedre forståelse for dette emne. Jeg tror også at der er mange hjemmesider, der på hver deres måde beskriver hvordan at de nipper/ beskære deres tomater.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, i går kl. 21.37

Ps.

Firmaet eksisterer skam endnu og de koster i dag kr 744,-
webshop.humus.dk/humus-genplast-webshop/
Men prøv om ikke du kan redde dig dig nogle via de grupper, der giver ting væk. Det er ofte at folk enten bliver trætte af dem eller skal flytte og så er muligheden der.

Held og lykke med jagten....

Nyt svar til emnet »Beskæring af tomatplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Beskæring af tomatplanter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider