Forum

Hvornår skal skygge-kalkningen fjernes?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans, 29. august 2005 kl. 15.49

Tomat planterne har det tilsyneladene godt,de har stadigvæk grønne blade om ikke
så mange idet jeg har fjernet mange af de
nederste blade på planten for at mindske
angreb af skimmel m.m. og give tomaterne
bedre luft omkring dem når de modnes,har kalket drivhusets tag og siden i sydsiden
og gavlsiden mod vest,mit spørgsmål til ekspertpanelet er,er tiden her i September
kommet hvor skyggenettet bør fjernes?

Tomaterne modnes men ikke så hurtig som de
gjorde i Jyli og August, men der er stadig
2 af planterne der har tomater der har grønne ender ved stilken,nu ved jeg ikke
om mine teorier er rigtige,sollyset aftager og vi er kommet ind i eftersommeren så derfor vil jeg tro at
nu er det tid for at fjerne skyggenettet.

Venlig hilsen Hans

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 4. september 2005 kl. 8.12

Ja den daglige lysmængde er faldet så meget, så du ikke behøver at have skygge længere, så vask du bare den rest af kalk af der er tilbage.

Hvis du stadig har grønne klaser tilbage som ikke vil modne, så placer en moden tomat eller et lille modent æble, som du kiler fast mellem klasen og stammen-så går der kun et par dage før de begynder at rødme. Det samme trick gælder også tomater der ikke vil modne på friland.

john Lykkegaard Haslev

Nyt svar til emnet »Hvornår skal skygge-kalkningen fjernes?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvornår skal skygge-kalkningen fjernes?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider