Forum

Grøn bag ørerne…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nina Wøldike, 23. oktober 2005 kl. 21.13

Hej allesammen.

I vinters overtog min kæreste og jeg et gammel, forsømt hus med tilsvarende have. Ingen af os aner stort om, hvad der er hvad, og hvad vi skal gøre ved det, men vi lærer lidt hist og her, og læser os til resten. Håber jeg :)
I foråret købte jeg så 141 poser frø af alskens slags, for NU skulle jeg rigtigt trylle i min ny have. Hehe... Man bliver klogere. Mine agurker fik jeg sået for tidligt, så da det endeligt var varmt nok til at sætte dem ud i mit gamle, utætte drivhus, havde de snoet sig så godt fast i persiennerne i stuevinduet, at jeg måtte klippe i dem, for at få dem fri. Så plantede vi dem ud, uden at lade dem vænne sig til udelivet, og min farmor spåede den visse agurkedød. MEN – efter at have hængt med næbet i et par dage, kvikkede alle fem planter op, og trods komplet mangel på viden om noget som helst, gødning eller andet godt, har vi i løbet af sommeren høstet over 200 agurker. Fra fem planter... Og de smager pragtfuldt! De sidste seks har jeg hentet ind idag, d. 23.ende oktober.

At mine tomater så har levet under samme kummerlige forhold, og ikke har klaret sig nær så godt, er en anden historie... Men det jeg vil sige er bare, at hvis der sidder andre unge haveejere der er lige så grønne bag ørerne som jeg, så pyt med om det hele går forkert. Det sjoveste er da at prøve. :)
God fornøjelse til alle, når foråret kommer igen.

mvh. Nina Wøldike.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 19. januar 2006 kl. 20.11

Ja-du kan da lære at tomater og peber skal sås d. 7 marts og agurkerne en måned senere og at tomaterne skal i drivhuset tidligst d. 1 maj og agurkerne 2–4 uger senere afhængig af temperaturen-så skal du nok få endnu mere held med næste sæson!

John Lykkegaard

Nyt svar til emnet »Grøn bag ørerne…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Grøn bag ørerne…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider