Forum

Samleanvisning – Juliana Drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tonny Mattissen, 8. februar 2006 kl. 20.58

Jeg har købt et brugt Juliana drivhus på 8m2, desværre var jeg ikke med til at skille det og sælger havde ikke samleanvisningen mere. Hvis der er en som vil hjælpe med en kopi af denne, vil jeg blive meget glad. Jeg dækker naturligvis udgifter dette vil medføre. På forhånd tak for hjælpen.

1 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trolle, 12. februar 2006 kl. 7.21

Hej tonny.

Jeg kan ikke hjælpe dig med samlevejledning men måske give dig et brugbart råd.

Find et opstillet juliane drivhus og spørg om du må tage billeder af det, særligt nærbilleder af samlinger og mål evt hvor de for skelige glas og stænger sidder.

med venlig hilsen Trolle

2 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lagerblad, 26. februar 2006 kl. 14.57

Hej Tommy.

Jeg er selv lige flyttet med et 12m3. Juliane som vi havde sat op i 2004, desværre var det den modernede type hvor alle glassene er Russiske og lige det me målene, er hvist ikke lige deres allerbedste side, det galt såvel tykkelse som størelse, det værste af det hele var at Juliane har droppet gummifugerne til at lægge glassene i, nu limer man dem med en forbistret silicone, som vel nærmest er en dødssynd, idet det bla. jo gør at huset bliver alt for stift, så nu ligger alle mine i gummilister,
de fåes lige så de passer. Nå nok om det men hvios du ikke har fået løst din opgave så har jeg stadigt mine monterings tegninger, og kan skanne dem og sende dem via en mail.

Med venlig hilsen Helle & Leif.

3 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Jensen, 27. februar 2006 kl. 19.21

Hej – Tonny. Jeg har scannet min byggevejledning til Juliana 8 kvadrat med 10 mm polycarbonatplader, til dig og sender den som e-post vedlæg.

God fornøjelse :)

4 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Jensen, 27. februar 2006 kl. 19.23

Hej – Tonny. Jeg har scannet min byggevejledning til Juliana 8 kvadrat med 10 mm polycarbonatplader, til dig og sender den som e-post vedlæg.

God fornøjelse :)

5 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Jensen, 27. februar 2006 kl. 19.58

Hej – Tonny. Jeg har scannet min byggevejledning til Juliana 8 kvadrat med 10 mm polycarbonatplader, til dig og sender den som e-post vedlæg.

God fornøjelse :)

6 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Jensen, 27. februar 2006 kl. 19.58

Hej – Tonny. Jeg har scannet min byggevejledning til Juliana 8 kvadrat med 10 mm polycarbonatplader, til dig og sender den som e-post vedlæg.

God fornøjelse :)

7 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Jensen, 27. februar 2006 kl. 20.03

Til moderator på listen :- når indlæg skrives, og det klikkes på send ses ikke at ske noget, siden bliver ikke opdateret, og det ser ud som browseren har hængt sig op. Man prøver sig så naturligvis igen, og igen og?

Når siden så opdateres med "refresh knappen" ses at indlægget er gentaget x antal gange.

Jeg bruger en Opera 8.02 browser.

Venlig hilsen

8 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Kjellerup, 15. april 2006 kl. 13.06

Jeg mangler en manual til et Eden drivhus ca. 5m", hvis nogen er besiddelse af en sådan eller lignende
hører jeg gerne

9 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 23. april 2006 kl. 19.28

Til drivhus-ejere uden manual:
Har I prøvet at kontakte Juliana? Jeg har hørt om flere, der har fået samlevejledning gennem dem.

Mange hilsener
Mette Hansen

10 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Rudloff, 29. april 2006 kl. 20.31

Er der nogen som har en monteringsvejledning med tegning til juliana polycarbonat tag (9,9 m) – en sådan savnede jeg, da jeg modtog samesættet fra juliana.

Vi har problemer med at se hvordan listerne skal bruges.

11 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Wagner, 11. juni 2006 kl. 16.20

Jeg mangler en vejledning til at samle et Juliane drivhus med glas, 9,9 m2. Jeg vil blive rigtig glad for at modtage en kopi af denne.

Mange hilsner
Dorthe Wagner

12 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Fauerskov, 19. oktober 2006 kl. 10.50

Samle-vejledninger

Er du flyttet og skal du til at sætte dit Juliana-drivhus op igen – og kan du ikke finde vejledningen?

Eller er der noget, der er gået i stykker? Og du kan ikke finde vejledningen for at kunne fortælle, hvad sådan en dims nu hedder?

Så bed din Juliana-forhandler om at sende dig en ny vejledning!

Vil han ikke det, kan du henvende dig til Drivhus-experten, der bor i Middelfart men leverer drivhuse landet over. De har telefon 2828 3222 – ring, så sender de den fra eksperten!

Mange hilsener
Per Fauerskov

13 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Oddersborg, 5. marts 2007 kl. 14.02

Her er en brugsanvisning til samling af dit drivhus
66296.webpublisher.one2one.dk/00028/00045/

14 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lillian Theil, 22. april 2007 kl. 18.20

Jeg mangler en stålsokkel til mit nyerhvervede gamle drivhus. Jeg kan ikke finde en sokkel med de mål mit drivhus har. Drivhuset er et Eden Svindon 30111. Det måler 3,18 x 5,64. Er der nogen, der ved hvor jeg evt. kan købe en sokkel efter mål?

Hilsen Lillian

15 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Jensen, 23. april 2007 kl. 8.53

Nei – ved ikke hvor du kan skaffe en sådan, men du kunne istedet overveje at lave sokkel af trykimprægnerede lægter. En anden mulighed som kan være bedre er at lave sokkel af Leca blokke ned til f.eks 90 cm dybde, så du får isolation fra kold jord uden for drivhuset, og så have et lag Leca nødder i bunden af drivhuset – giver både drænering og isolation

16 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Fauerskov, 24. april 2007 kl. 12.38

Jeg er overbervist om, at du kan købe sokkelen hos Juliana eller en forhandler de anviser. Eden fremstilles af Juliana. Tlf. 6611 1811.

Husk, at huset skal være forsvarligt anbragt på en sokken. Det betyder, at en sokken af sokken af trykimprægneret træ IKKE er godt nok. Er du i tvivl, kan du spørge i det firma, hvor drivhuet er forsikret. Det er jo lidt dumt at drivhuset går i stykker og at du intet får for det, fordi det ikke er lavet godt nok.

Hilsen Per

17 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Andersen, 1. maj 2007 kl. 18.54

Jeg har "forlagt" min byggevejledning til

juliane drivhus på 6 kvm med polykarbonat og stålsokkel.

mål.-ca 1.96–2.96.

Kan nogen hjælpe?

18 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Fauerskov, 14. maj 2007 kl. 7.52

Hjælpen er nær. Kontakt Juliana for at få en byggevedjleding. Det kan ske ved at du ringer tl. 6611 1811 eller ved at du skifter om på Julianas hjemmeside og her finder siden på hjemmesiden:
www.juliana.com/dansk/dkindex/htm

På hjemmesiden finder du en masse oplysninger, blandt andet samlevejledningerne.

Også hvis det er et drivhus, der ikke fåes længere kan Julina hjælpe.

Mange hilsner
Per

19 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sunniva, 31. juli 2008 kl. 7.49

Hej, nu er det så min tur til at have købt et Juliana drivhus ved selvnedtag. Og alle glasene var klisteret på med silicone. Jeg læste noget om gummilister længege oppe på denne side. Er der nogen som ved hvor man kan købe sådanne gummiliste og glasholder?

Med venlig hilsen Sunniva

20 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Petrea Bjerring, 10. august 2008 kl. 12.04

Hej til juliana drivhus ejere hvad er det om gummilister jeg er ved at bygge et nyt hus kan der fås gummilister til det nye da mit gamle var med silicone, det var rigtigt besværligt

venlig hilsen Petrea

21 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Fauerskov, 12. august 2008 kl. 1.15

Kære Tonny.

Det klarer du let. Du ringer Juliana op og får dem til at sende en samlevejledning til dig. De har alle vejledningerne, så de kan svare dig hvis du har en internet-adresse. Det går smadder let. Godt du købte et dansk drivhus, for Juliana føler ansvar overfor drivhuset, uanset hvem og hvor du har købt det.

22 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Erik, 14. august 2008 kl. 20.12

Samlevejledninger findes på Julianes hjemmeside hvor de kan downloades

23 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Allan, 25. juni 2009 kl. 10.05

De kan også findes på silvans hjemmeside.

Mvh Allan

Nyt svar til emnet »Samleanvisning – Juliana Drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Samleanvisning – Juliana Drivhus

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider