Forum

Slatne tomatplanter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 26. maj 2006 kl. 7.49

Jeg har sået tomatplanter i vindueskarmen, som er blevet fine og kraftige. Jeg har nu sat dem i drivhuset – og suk – de fleste af dem får slatne blade – næsten visner. Hvad har jeg gjort galt?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B, 26. maj 2006 kl. 8.32

For meget sol? For koldt om natten?

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 26. maj 2006 kl. 9.08

Puha.jeg har netop sat en ud på friland i går, så jeg kan sikkert også frygte det værste. Det har sikkert været for koldt.

Hilsen Lone

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 26. maj 2006 kl. 9.14

Hej Dorte

Mine tomatplanter står også i drivhuset, men beskyttet.

Alle planter står sammen i en lav papkasse, foret med sort plastik, der igen er sat ned i en flamingokasse. Der er næsten kun "kronerne" på tomatplanterne der er mest synlige i kassen, men metoden synes at virke. Får alligevel lys fra alle fire verdenshjørner. Planterne har det godt, alle blade er intakte og ser sunde ud, vokser stille og roligt.

Bruger også metoden med 2 store vandekander fyldt med vand. Vandet bliver opvarmet i løbet af dagen og afgiver eller hjælper til med at holde på den sparsomme "varme" om natten, for når jeg er i drivhuset om morgenen, er vandet stadig lunt – så jeg tror på det virker.

Noget kunne godt tyde på at dine planter har haft det for koldt. Vi trænger også til noget mere varme.

Held og lykke med nye tomatplanter.

VH Jeanet

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 27. maj 2006 kl. 20.41

Jeg tror at du måske har flyttet dem for hurtigt fra lun vindueskarm til koldt drivhus.

Mine egne planter blev flyttet frem og tilbage ml.hus og drivhus en uges tid og de første nætter ude var de dækket med fiberdug.Indtil videre har de det fint og har nu stået fast ude i jorden i drivhuset et par uger.Nogle har blomster og små frugter.

Venlig hilsen Sanne

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 28. maj 2006 kl. 10.43

Min plante som jeg satte ud for nu et par dage siden er vist også ved at opgive...men det er jo også helt på friland. Jeg tror at jeg må i byen efter en ny tomat. MEn...jeg ser det nu lige an

Venlig hilsen Lone

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 28. maj 2006 kl. 18.05

Tak for alle svarene. Jeg har nu dækket planterne med fiberdug om natten og håber nogle af dem retter sig. Men da der nok ikke kommer mange tomater på, jeg må nok supplere med nye – surt – det var en ekstrasød sort fra Isabellas, som jeg ikke har set i forretninger/planteskoler!

Med venlig hilsen
Dorte

Nyt svar til emnet »Slatne tomatplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Slatne tomatplanter

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider