Forum

Tomatblade

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Torben Grøn, 7. juni 2006 kl. 12.14

Sidste år oplevede jeg det. Og allerede her i begyndelsen af tomatsæsonen kan jeg igen se at et par af mine tomatplanter i drivhuset folder bladene. Jeg har indtil nu ikke givet meget gødning i kapilærkasserne, da jeg læste at plantesækkene indeholdt rigelig gødning i starten.

Er der nogen der ved hvorfor bladene folder sig sammen?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 7. juni 2006 kl. 20.03

Hej Torben

Har de det ikke bare for varmt?, det vil jeg mene hvis de bare folder men ikke visner og så skal de naturligvis have meget vand.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: TROELS BUSK, 16. juni 2006 kl. 12.21

Gd dag
jeg har et drivhis med tomater/agurker i plantekasser og en stor vin.

mine tomater (og nu også mine agurker) har inden for de sidste 2 uger fået blade med lyse kanter og nu lyse pletter i bladende og nu krøller de sammen.

nu har min vin også fået lyse pletter!

DE HAR MASSER AF VAND

jeg formoder der er kommet svamp i drivhuset
jeg skiftede al jorden ud i foråret

kan du/i hjælpe eller fortælle hvor jeg kan få hjælp?

på forhånd tak

mvh

Troels

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars, 25. juni 2006 kl. 14.22

Hej Troels lige umiddelbart tror jeg ikke du svamp! mine tomatplanter(nogle af dem) ser sådan ud hvert år, regulerer sig hen af vejen og giver stadig optimalt udbytte.

Lars

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 25. juni 2006 kl. 14.44

Hej Troels.

Har du skygget Drivhuset? Hvis ikke kan det godt være lyset, de reagerer på. Vi har de seneste fjorten dage haft en meget stor UV indstråling. Prøv at skygge. Især tomater kan reagere på for meget lys. Agurker klarer det bedre. Det har været et godt råd, at sætte agurkerne forrest, hvor der er mest lys, og tomaterne bagerst.

Mvh Hans

Nyt svar til emnet »Tomatblade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Tomatblade

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider