Forum

Bananer i drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Jakobsen, 15. juni 2006 kl. 17.35

Er der nogen der har erfaringer med banansorten Dwarf cavendish? Jeg vil meget gerne forsøge mig med sådan en i drivhuset. Men da den i sagens natur er nødt til at være i potte er jeg i tvivl om hvor meget jord den behøver for at kunne få en ordentlig vækst samt danne frugt. Jeg har søgt meget på nettet, men har kun fundet en tysk forhandler. Er der nogen der kender en dansk forhandler? Og til sidst, er der nogen der kender et dansk forum for folk med en forkærlighed for tropiske planter dyrket i Danmark?

Det var en del spørgsmål, men jeg håber at der er nogle derude der kan hjælpe. :-)
Venlig hilsen Rasmus.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 15. juni 2006 kl. 22.47

Hej Rasmus.

Jeg selv er igang med at lede efter en, der har en Musa basjoo skud, som denne kan undvære. Jeg har set at der udbydes frø af den du efterlyser hos en dansk forhandler, ellers kan jeg ikke hjælpe dig. men prøv den og bliv en erfaring rigere...held og lykke

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 15. august 2007 kl. 15.49

Hej rasmus...

har du fået din musa basjoo...ved godt at det måske er lidt sent at skrive men faldt lige over siden...så derfor skriver jeg lige for at høre om du har været heldig...hej fra erik esbjerg

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René Krautz, 25. august 2007 kl. 16.09

Hejsa,

vi kan bytte aflæggere hvsi der er nogle der har interesse heri. Jeg har flere Musa Basjoo på friland, og nogle Musa X (ikke så hårdfør, men vokser hurtigt – og bliver meget høj)

Bytte med andre Musa arter eller basjoo.

Mvh.

René

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 25. august 2007 kl. 19.40

Hej rene...

musa basjoo har jeg riglig af.har haft den udplantet i 3 år...og havde jeg ik skåret den kraftig ned så havde den haft blomst i år men det var kun blomsterstilken der kom...er nu igang med at opformere.musa sikkimensis red tiger...musa balbisiana...og musella laciocarpa...mere skal jeg nok ikke ha gang i...har ikke flere basjoo...men til foråret 08 vil der være enkelte stiklinger igen...

mvh...erik

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René Krautz, 6. januar 2008 kl. 15.20

Hej Erik,

hvis du får flere stiklinger til overs kan vi gerne bytte med nogle musa x, eller andet til foråret? Jeg er indimellem i Esbjerg,

Mvh.

René

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 7. januar 2008 kl. 12.56

Hej Rene
ok det må vi se til den tid hvad har du at bytte med hvis det bliver aktuelt?...her er min e-mail så kan du skrive direkte til mig det er da nemmere...

erik-laugesen@ofir.dk.

m.v.h. erik esbjerg ø

Nyt svar til emnet »Bananer i drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Bananer i drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider