Forum

Lus lus lus og lus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge Barker, 30. august 2006 kl. 22.55

Hej
Jeg har fået et dejligt juliane drivhus på 9 kvm og jeg havde store forventninger da jeg skulle start. Købte frø "chilli, peberfrugt, tomater, agurker, og melon og forkultiverede indedøre i marts og læste en masse på nettet. Tomterne gav godt også agurkerne i starten indtil de fik spindemider som jeg opdagede for sent, det gik i aller højeste grad ud over de fleste af mine planter. Nu har jeg "kun" peberfrugt og chilli tilbage som var fyldt med lus, men jeg har efterhånden fået bugt med det og købt snyltehveps "kan de overvintre?". Hvad kan jeg gøre anderledes her til foråret så jeg kan slippe for alle disse "overraskelser" og få et rigtigt godt udbytte at det jeg planter? Jeg bruger kapilærkasser og plantesække.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B, 31. august 2006 kl. 13.54

Noget så simpelt som klisterpapir kan hjælpe mod meget. lav en lille cirkel af klister-papir og sæt om stænglen på agurken, jeg har ikke haft spindemider siden – de kravler efter sigende op i planten nedefra, med klisterpapiret bliver de fanget.

Lusene bliver også hurtigt fanget på klisterpapiret, det gør nyttedyr så også, men hvor der handles der spildes

Nyt svar til emnet »Lus lus lus og lus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Lus lus lus og lus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider