Forum

Kapilærkasser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Frederik Groth, 26. november 2006 kl. 20.42

Hej

Vi er 2 kommende husejere, der skal overtage et hus med tilhørende drivhus også. Vi er interesserede i at købe nogle kapilærkasser, men hvor får vi fat i sådan nogle?

1 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine A. Hansen, 26. november 2006 kl. 21.30

Vi har købt vores i Silvan

2 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 28. november 2006 kl. 18.09

Selv om jeg nok træder mange over tæerne, er jeg ikke den helt store tilhænger af kapillærkasser.

Planter har deres rødder i jorden fordi de er udviklet til at leve der og ikke i vand tilsat gødning (med enkelte sporstoffer).

Jeg synes ikke at afgrøderne udvikler sig helt på samme måde, som når de har en naturlig mulighed for at sende deres rødder ud i en mineralrig jord og jeg synes at kunne smage forskel på produkterne.

Hvis man ikke har tiden til at passe planterne ordentlig er det selvfølgelig en løsning man må tage med i sine overvejelser og som sådan gå på kompromis, men meget afhænger af den gødning der tilsættes vandet og den kan aldrig blive 100% perfekt for kulturen.

Så hvorfor ikke dyrke dem i plantesække?

Det er omend ikke en ideel løsning så trods alt bedre en et kemisk bad i næringsopløsninger (og jeg er ikke økologisk orienteret).?

3 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 28. november 2006 kl. 22.13

? – oven på sådan en kapillærkasse placerer man vel også en plantesæk Lilium! så på en måde dyrkes planterne vel så i en plantesæk!

Og ja – disse kasser kan f.eks. købes i Silvan / Bilka og mange andre steder.

Hilsen
rodnet.

4 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik Groth, 28. november 2006 kl. 23.07

Tak for de gode råd, vi vil lige overveje om vi skal bruge de kasser eller ej. Fordelen, som vi ser det er, at der er rimelig styr på vandingen. Det kan godt være svært at nå at vande hver eneste dag.

5 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 29. november 2006 kl. 8.47

Til Frederik Groth.

Jo, de kasser kan du da fint anvende.

Vi har med stor fornøjelse dyrket tomater og peberfrugter i disse kasser, og det er en kæmpe fordel, at planterne kan tage det vand de har behov for, sådan helt af sig selv.

Selv en kort ferie kan du tage på, uden at du behøver tænke på vanding.

Og planterne vokser fint i plantesækkene, som jo placeres oven på kapillærkasserne, så planterne vokser jo i jord – ikke i vand! som svar nr. 2 ellers giver udtryk for.

Og disse kasser kan jo fint genbruges år efter år.

Men hvis du f.eks. har et rigtig drivhus? – så kan du jo ligeså godt plante direkte i moder jord og så spare udgiften til kasserne.

Grunden til, at vi bruger disse kasser er den, at vi "kun" har en udestue med trægulv, og så er kasserne jo fine, og vi har høstet mange velsmagende tomater i år.

hilsen
Peter Kenneth.

6 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 29. november 2006 kl. 18.59

F.K. Du kan helt gratis afhente min kappilar kasse her i Middelfart.

Det er jo først når rødderne NÅR ned i vandet (?) at den "selvvander" – og hvornår sker det? Modsat forsøger rødderne, naturligt, at følge med vandet ned i jorden, for at slukke tørsten. Det fornemmer planterne naturligt. Glem også alt med plantesække. Det naturlige er langt lettere og nemmere. Plantesække gør også højden i drivhuset lavere.

Og hvad indeholder plantesække egentlig? Skift nok hellere drivhusjorden ud i et el. to spadestiks dybde med alm. havejord udefra, eller dyng din kompostering ud på jorden i drivhuset, så ordner ormene udskiftningen for dig. Det gør mine orme.

Hvem er det egentlig der gør livet så besværligt, i forhold til det jeg aflurede (lærte) af mine forældres enkle, naturlige måde i havebrug?

Dem der har succes med kapilarkasser og selvvand er nok "lokkemaden" / kunstgøgningsvandet – og overvnågning og derfor selvfølgeligt overoppumpning af gørnsagerne, og dermed synsmæssigt flotte frugter, men hvad de indeholder af kemikaler, ved vel ingen rigtigt. håp

7 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 6. december 2006 kl. 12.44

Hej Frederik & partner
Min erfaring med kapillærkasser er, at det vanskelige består i at styre gødningsmængden. Har tidligere haft velgroende og flotblomstrende klematis i krukker med havejord – kompost – barkblanding. Samme klematissort plantet i plantesæk på kapillærkasse blev høj, men med tynde, svage skud, ikke så mange blomster og en sand lækkerbidsken for bladlus.

8 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vagn Pedersen, 21. marts 2008 kl. 13.56

Jeg har et drivhus der står på dobbelt sokkel og er gravet ud, jo kapillærkasserne står i overfladehøjde med gangen, det giver god plads til planten at vokse opefter og vandet bliver altså i kassen. Jamen man starter jo med at gennemvande planten/jorden ovenfra i plantesækken, der står jo på plantesækken om der er gødning i og hvor meget der er i, ellers kan man jo prøve sig lidt frem, alt i livet prøves der jo frem på, selv gartnere prøver sig frem. Jeg kender da en gartner der fik sine vinterhårdføre planter brædt af af frost, "hvad lærte vi så af det" sagde han, "jo at de SKAL isoleres bedre end vi regnede med og sådan er livet" lød hans svar, "du må ikke tro vi ved alt"

9 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Jørgensen, 28. marts 2008 kl. 7.58

Jeg står og skal købe nye kapilærkasser. Kan disse ikke fås i en grøn farve?

De hvide er ikke særlig pæne med alderen.

mvh
elsebeth

10 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Zigge, 31. maj 2008 kl. 13.20

Jeg ser to fordele ved kasserne frem for "naturlig" dyrkning direkte i jorden.

For det første, kan planterne få alt det vand de vil og for det andet kan man nemt skifte jorden ud hvert år.

Det eneste man skal passe på med, er ikke at overgøde i vandet. Planterne tager den næring de har brug for og tilsætter man flydende gødning, vil der uundgåeligt ophobe sig noget som de ikke vil bruge – det kunne gå hen og blive for meget for rødderne, hvis man ikke er omhyggelig.

Problemet løser jeg ved at gøde med fast gødning oven på jorden eller med "plantepinde" til at stikke ned ved siden af planterne i plantesækken".

11 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Zigge, 31. maj 2008 kl. 13.24

Jeg køber ikke flamingo kasser, men derimod firkantede murbaljer. Her sætter jeg så to-tre stykker drænrør med muld i og lægger sækken ovenpå.

De "hjemmelavede" kasser er billigere, mere holdbare og kan skrubbes med klor efter brug.

12 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming K, 4. juni 2008 kl. 21.35

Til zigge

Kan du komme med en mere brugervenlig byggevejledning til dine hjemmelavede kapilærkasser. Eventuelt suppleret med lidt billeder. Dine murerbaljer er nok mere holdbare i længden end de flamingokasser man køber.

Hvis du har billeder, kan du sende dem til fkoldFJERN@DETTEmail.dk

Flemming K

13 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lund, 21. august 2008 kl. 14.56

Det største problem ved kapilærkaser er at styre gødning. Du skal i al fald huske at gøre dem godt rene efter hver sæson. Problemet består i at gødningssalte ophobes i kasserne. Det kan ofte løses ved hellere at give en smule mindre gødning end at give for meget. Giffelråd er det problem folk mest slås med, når de anvender kapilærkasser og ofte skyldes denne sygdom for megen kvælstof N, der hindre calsiumoptagelsen. De der har gode erfaringer med kasserne har åbenbart haft held- eller været dygtige – med at styre gødningen.

Lars Lund
Det Økologiske Drivhus

14 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Larsen, 21. august 2008 kl. 21.36

Kan nu ikke forstå alle de problemer med de kapilærkasser.Har haft dem i flere år og uden problemer...Det er sådan at dem med tomater kun må få 4cl flydende gødning HVER ANDEN GANG de fyldes.Ca 40 liter vand.Når tomatplanterne er en meter høje så undlad at gøde mere.Agurk kan tåle 4 cl hver gang der vandes...Mit drivhus bugner i år igen

15 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lund, 21. august 2008 kl. 23.24

Du har sikkert ret Finn, men debatten har bølget i mange år. Her hvad jeg skrev i 2003 i flere aviser og i Haven :
Dyrker du i kapillærkasser?

Hvad er bedst drypvanding, kapilærvanding eller vanding med vandkanden? Fagfolk er rygende uenige. Kapilærkasser duer ikke til tomater, men de kan til nød anvendes til agurker og meloner, skriver en kendt havemand Helge Petersen i sin bog Drivhuset. Han mener drypvanding er langt bedre, fordi man ikke kan styre gødningstilførelsen ordentligt i en kapilærkasse, og det giver dårlige tomater. Det er rent vrøvl, siger produktchef Helm Petersen fra Pindstrup, der producerer kasserne. Vi sælger mere end 60.000 om året, og har solgt over en million, så hvis der er problemer, er det blot fordi, man ikke læser gødningsanvisningen på den gødning, man anvender, siger produktchefen.

Men hvad mener du? Når der er solgt over en million kapillærkasser, er de bedste man kan spørge til råds Havens læsere. Skriv til os og fortæl om dine erfaringer med kapillærkasser, især ved tomatdyrkning. Blandt de indsendte svar trækker vi første september lod om en stor pose tulipanløg. De kræver hverken drypvanding eller kassedyrkning.

Svaret fra mange læsere var delte, men med en klar overvægt til fordel for kasserne. Årsagen til at nogle så havde problemer er dermed ikke entydige. De kan have sjusket med gødningstilførelsen, glemt at efterfylde med vand og altså som mange danskere glemmer: Ikke læst brugsanvisningen. Og det skal man.

Uden at sige et ondt ord om Helge, – der er en refarne havemand- så er han også manden, der sælger drypvandingsanlæg, men om det har nogen sammenhæng vil jeg ikke gætte på.

Jeg talte i øvrigt i anledningen med et par erhversgartnere, der kunne bekræfte, at hvis ikke man følge doseringsanvisningen og skyller kasserne godt efter sæsonen, så giver det uheldige ophobninger. Men sådan er det jo med alt. Nogel potteplanter kan man vande meget, andre kan man vande ihjel.

mvh
Lars Lund

16 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Larsen, 22. august 2008 kl. 19.39

Som jeg skrev før så er det kun gode erfaringer jeg har med kapilærkassene.Måske problemet med Giffelråd kommer ved at næringssaltene ophober sig i kassen og på rødderne som finder nede i vandet gennem kanalerne i kasserne.Jeg har aldrig brugt at vaske kasserne efter brug...De bliver bare lige skyllet og sat til tørre.Når de nye tomatplanter er plantet ud i plantesækkene gøder jeg ikke før efter de har groet i en måned.Der er masser af gødning i jorden så det er ikke noget problem.Drypvander har jeg kun set i brug. Aldrig selv haft det.Der er kun et at gøre ved Giffelråd:Brug mindre gødning næste gang der skal plantes tomat i sækkene.Det er ikke lige meget om der er to eller tre planter i sækken.Det skal tages i betragtning.En gang om ugen gemmenvander jeg plantesækkene grundigt oven i med "ren"vand.Måske det er grunden til at der ikke opstår Giffelråd.

17 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise, 23. august 2008 kl. 10.12

Lige et råd vedr. kapilærkasserne!

Jeg købte mine i Jem & Fix – de er meget klodsede og passer ikke 100% ordentlige sammen – og da slet ike da jeg ville skjule kassen i en kapilær skjuler af pileflet også fra Jem & Fix.

De allerbedste efter min mening er de kapilærkasser fra Pinstrup som fået i Bauhaus, Silvan...

18 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Larsen, 23. august 2008 kl. 18.05

Hej Lise.

Dem fra Jem&Fix er vist dem med kant.

Nej de passer ikke helt sammen og så vidt jeg husker er de lidt mindre end dem fra Pindstrup.

Så overdelen på Pindstrup passer ikke til underdelen på de andre.

Pileflet fra Bilka eller Bauhaus skulle passe til Pindstrup.

19 af 37 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Karsten Klok, 5. juni 2009 kl. 0.01

Slettet af administrator 29. maj 2011 kl. 23.46.

20 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Pedersen, 6. juni 2009 kl. 20.18

Hejsa

pas på ikke at købe dem for billige jeg har lige købt seks kasser i jem og fix iår men de er utætte alle sammen de bliver udskiftet til pinstrup maxikap inden ret længe.

det er en lidt dyrre vandings kasse men den er meget stærkere

21 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Pedersen, 6. juni 2009 kl. 20.19

Hejsa

pas på ikke at købe dem for billige jeg har lige købt seks kasser i jem og fix iår men de er utætte alle sammen de bliver udskiftet til pinstrup maxikap inden ret længe.

det er en lidt dyrre vandings kasse men den er meget stærkere

22 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Pedersen, 6. juni 2009 kl. 20.19

Hejsa

pas på ikke at købe dem for billige jeg har lige købt seks kasser i jem og fix iår men de er utætte alle sammen de bliver udskiftet til pinstrup maxikap inden ret længe.

det er en lidt dyrre vandings kasse men den er meget stærkere

23 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 6. juni 2009 kl. 20.59

Hej.

Har været ude for det samme med kasser fra jem og fix. Indsatsposerne til Pindstrups passer og kan fås særskildt i 5 eller10 stk pakninger.

Mvh. Hans

24 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karsten Klok, 7. juni 2009 kl. 11.44

Når man anvender plast i selvvandingskasserne (til at holde på vandet) er der ingen problemer med kasser fra Jem & Fix. Har dog erfaret at jeg generelt ved tømning af Jem & Fix kasser skal være lidt forsigtig specielt med den øverste del der let går i stykker, men dette kan vel også ske med Pindstrup-kasser?

Måske ville det være en forbrugervenlig idé at udvikle en mere holdbar kasse end de nuværende markedsførte hvide flamíngo-kasser?

25 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 9. juni 2009 kl. 8.58

Jeg synes klart at Pinstrup kasserne fingerer bedre...! De er mere holdbare og i bedre kvalitet end dem fra Jem og Fix. De er godt nok ca. 40,– dyrere men langt bedre.

har skiftet alle mine Jem & Fix kasser ud med Pinstrup.

26 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karsten Klok, 29. maj 2011 kl. 18.03

Kapilærkasser kan males (husk at rense/rengør før maling):
Byggede sokkel til drivhuset med legablokke, der efterfølgende blev pudset og malet med sandgrå sokkelmaling(samme farve var anvendt til træværk på hus).

Overskuddet af sokkelmalingen anvendte jeg forsøgsvis på mine kapilærkasser. Kasserne fik to gange maling (dog ikke indvendig) og blev super flotte.

Året efter malede jeg nyindkøbte kapilærkasser med to gange træmaling i samme sandgrå farve og resultatet blev igen superflot.

27 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 30. maj 2011 kl. 13.12

Hej Karsten.
Super dejligt at vide.
Har selv tænkt på at male mine med sort sokkelmaling, men vidste ikke om det evt. kunne være giftigt.
Så nu skal der da gang i penslen, så slipper jeg for at købe de dyre "pyntekasser" . :0)

28 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anni Wulff, 1. august 2015 kl. 9.02

Hvordan ser GIFFELRÅD ud?

29 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 1. august 2015 kl. 9.16

Prøv at google det , eller brug søgefeltet her oppe til højre..........

30 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 1. august 2015 kl. 14.15

Men søg på GRIFFELRÅD med r :)

31 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 2. august 2015 kl. 0.15

@ Tillykke med erhvervelsen.
Du behøver ikke et drivhus, for anvende kapilær kasser.
Kasserne kan stilles i et mørkt værelse og så noget passende gro lys.
Med andre ord, så har kapilærkasser ikke meget med hverken have eller drivhus at gøre og det vil være en skam, at fylde drivhuset med flamingokasser.
I går blev jeg lidt klogere, da Karna skrev at kun ganske få afgrøder har kortere rødder end 40- 50 cm. og jeg har engang læst, at Camilla Plum mener smagen i afgrøderne bl.a. stammer fra den ufattelige mængden partikler som findes i jorden.
Og det er min erfaring - eller holdning - at smagen af kapilær kasser er trist og vi derfor forlod denne effektive dyrkningsmetode for 25 siden.
Vi dyrker ikke grøntsager for opnå flotte farver og store mængder. Men for smagen (og selvfølgelig sundhed (usprøjtede osv.).
Der er slet ingen tvivl om, at flamingo kasser og plantesække er fantastiske, når det er farver og kvantitet der søges. Men er det smag, bliver det en tynd kop te. I bogstaveligste forstand er grøntsagerne i Irma ofte mere velsmagene (de økologiske).
Vi ved det, fordi vi har bekendte, som har pæne drivhuse med flamingo kasser og plantesække og klinker eller fliser og flotte tomater, agurker m.m. som er rimelig kedelige at sætte tænderne i.

Brug jorden. Der er masser af den.
Selvom den er besværlig, er det nu engang derfra oplevelserne kommer.
Som ny matrikelbestyrer er der selvfølgelig nok at se til.
Er I den karakter som starter med at lave hele haven og huset om, er tålmodigheden måske begrænset.
Men ellers start i det små og smag Jer frem. Det som dyrkes skal smage bedre end hvad der kan købes. Begynd med det lette. Især er tomater nemme, mens agurker sidst på sommeren kan blive en trist oplevelse.
Meloner er også ganske nemme og auberginer.
Især auberginer kan man virkelig opleve en stor forskel fra de købte til de hjemmedyrkede.

Der kan godt gå nogle år, inden "man" har styr på det konventionelle drivhus. Og så er afgrøder levende og af uforudsigelige grunde går det nogen gange galt.

Som en hjælp er drypvanding sagen.
Uvist at hvilken grund (jeg undres) skal planter have ilt omkring rodnettet og jeg har aldrig helt forstået (eller sat mig ind i) hvorfor afgrøderne gror så fortræffeligt i flamingo og plantesække med gammelt ilt fattigt vand.
Drypvandingens force er netop, at hver eneste dråbe vand som rammer jorden er fyldt med ilt (som i øvrigt regn også er).

Drypvanding tager det også tid at lære at håndtere.
Men efter et par sæsoner har man fået styr på det og tager roligt afsted på 14 dages ferie i sikker viden om planterne får det vand som de skal have.

Som kommende matrikelbestyrere ved I alt om, at jord er dyrt og plant afgrøderne i jorden og få det fulde udbytte af den.

32 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 2. august 2015 kl. 0.21

@Frederik.
For resten.
Kapillær kasser kan købes i ethvert byggemarked og alle "supermarkedsplanteskoler" med eller uden plantesække.

33 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria., 2. august 2015 kl. 14.30

Det da helt utroligt hvilken bedrevidende svada man skal høre fra Willy.

Jeg citerer:
”… så har kapilærkasser ikke meget med hverken have eller drivhus at gøre”

Hold da nu op! Det er altså ikke alle, der er efterlønnere/pensionister, som har tiden og haven som sin allerstørste hobby, men som dog stadig nyder at være selvforsynende med fx agurker og tomater, på en enkel måde.

Fordelen ved kapillærkasser er tillige, at det gør det nemt at rydde op når sæsonen er ovre, så drivhuset kan bruges til vinteropbevaring af ungernes udendørslegetøj, bord stole m.v. Endvidere kan man år-efter-år nemt ændre på indretningen af drivhuset.

Willy kalder smagen af kapilær-tomater-og-agurker for decideret kedelige. Jamen dog. Det lyder næsten som om at det ikke er grøntsager længere. Willy, har du nogensinde hørt om placebo-effekten?

Vores kapilær tomater og agurker smager aldeles fremragende – og er ”fine” nok til os.

Kapilærkasser har i høj grad med have og drivhus at gøre!

34 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 2. august 2015 kl. 15.10

Ja sandheden er ilde hørt , kapilær tomater eller som de osse kaldes bur tomater , smager ikke af meget , tomater dyrket direkte i drivhusets jord bliver naturligvis meget meget bedre da de får og udvikler et meget stort rodnet som kan optage alle de næringmidler der giver tomater en fantastisk smag , og så er de meget mere neme at dyrke , skal stort set ikke vandes , et alternativt er at dyrke tomater på friland ................

35 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 2. august 2015 kl. 16.34

Hej Maria du har helt ret i det du skriver, jeg tror de fleste folk i Danmark synes at smagen af de danske tomater er god, de fleste gror i en ca. 20 - 25 cm smal rende hvori der ligger klodser af rockwool/glasuld og vandes med drypvanding. Henry G.

36 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 2. august 2015 kl. 17.47

@Maria.
Civilstatus har intet at gøre med flamingokasser.
Lige så lidt som flamingokasser og plantesække har med have at gøre.
Som jeg skriver kan flamingokasserne, med plantesække og gro lys, stilles indendørs i et værelse eller i kælderen. Dem behøves der hverken have eller et drivhus til.
Sagt på en anden måde, så hellere en række radiser i jorden som lykkedes, end lykkelige røde tomater fra en flamingokasse.

Men som sagt spiser jeg også af-og-til "flamingo afgrøder" og imponeres over deres evne til at strutte af sundhed.
Men de har intet med have at gøre.

37 af 37 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 2. august 2015 kl. 18.27

@Maria, hvad er det lige, der er "nemt" ved kapillærkasser i forhold til at dyrke i et bed i drivhuset?

Hvad der smager godt er jo op til den enkelte, men personligt finder jeg ikke, at de konventionelle mineraluldsdyrkede, kunstgødede danske tomater kan måle sig med tomater dyrket i jord. Smagen har også en del med sorten at gøre, hvor vi ved egen dyrkning kan prioritere smagen højt og se bort fra andre egenskaber som udbytte, homogen modning af klasen, transport-robust, farve o.s.v., alle faktorer, som den professionelle gartner er nødt til at prioritere højt i sin produktion.

Desuden skal alle finde haveglæden på præcis den måde, der passer den enkelte og respektere når andre f.eks. har valgt økologien. Økologisk eller bæredygtigt, det bliver en kapillarkasse aldrig - en god forretning, det er den :)

Nyt svar til emnet »Kapilærkasser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Kapilærkasser

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider