Forum

Placering af drivhuse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mh, 28. december 2006 kl. 20.13

Jeg er ved at købe mig et ekstra drivhus, jeg kan bare ikke få nok plads :-)

Jeg ender med at have et på 8m2 og et på 10m2. Jeg har forestillet mig at placere dem ved siden af hindanden med åbning mod vest.

Hvor tæt kan jeg stille dem på hindanden, det ene vil vel skygge for det andet?

Der er lidt åbent ud mod vest, har nogen en god ide til et læhegn, der kan stå ret tæt på drivhuset?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 28. december 2006 kl. 20.55

Du kan fint bruge hybridlærk til hæk mod vest. Den kan klippes ind til 50cm og alligevel være tæt om sommeren. om vinteren skygger den ikke,da den har smidt nålene. Højden bestemmer du selv.

Afstanden imellem husene er ikke så afgørende,da solen står højt når planterne skal gro,så skyggen vil ikke genere.

Hilsen Anne Marie

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 28. december 2006 kl. 21.11

Hej Michael.

Hvis læhegnet skal stå nær drivhusene, må det holdes lavt, for ikke at skygge. Dvs. du kun kan plante hække, der skal klippes. Men der er også mange muligheder. Bedre ville det vel være, om du har plads, at plante et højt læhegn i god afstand?

Drivhusenes indbyrdes afstand mener jeg ikke er af væsentlig betydning mht. til skyggepåvirkning.

Nyt svar til emnet »Placering af drivhuse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Placering af drivhuse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider