Forum

Kapillærkasser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Niels, 5. april 2007 kl. 8.38

Kan I fortælle mig hvad der er bedst – Kapillærkasser eller direkte i jorden.

Er det bedst med fliser i hele drivhuset eller skal der laves bede

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 5. april 2007 kl. 17.24

Hvad der er bedst er vel et spørgsmål om temperament.

Vi har fliser i bund og bruger vandingskasser, for jeg orker ikke at grave en masse jord ud hvert år.Det fungerer fint for mig.

Andre vil sikkert argumentere for bede med jord.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 6. april 2007 kl. 9.44

Kapilærkasser
– giver mindre plads i højden, og hvornår skal der vandes? Jeg har kasseret mine. Nu plantes i spande. Det er overkommelige at udskifte jorden i. Husk at agurkeplanter ikke må vandes på selve roden, sæt evt. en omvendt urtepotte omkring roden og hæld vandet udenom potten. håp

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 6. april 2007 kl. 10.00

Hej Niels.

I mit drivhus har jeg alle 3 dele.

Jeg har en lille flisegang i midten af drivhuset. I den ene side står 2 kapilærkasser med plantesække og i det andet bed lægger jeg ny jord, også fra plantesække.

Det kommer også an på hvilke planter der er tale om. F.eks har jeg agurkeplanter i kapilærkasserne. De kan ikke lide at blive vandet ved rodhalsen, så selvvandingssystemet fungerer fint her.

I bedet med jord dyker jeg chilli, basilikum og snackpeber og de trives rigtigt godt i jord fra plantesække.

Venlig hilsen Jeanet

Nyt svar til emnet »Kapillærkasser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Kapillærkasser

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider