Forum

Hjemmelavet spirekasse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. april 2007 kl. 8.35

Jeg har "arvet" en tidligere lyskasse, som har været brugt til at se på lysbilleder, og den skal indrettes med varme i bunden, så jeg ikke behøver sætte mine småplanter ind om natten.

Jeg har ledt efter varmekabler, som kan lægges i grus/sand, som jeg så kan stille planterne på – er der nogen af jer, der kender en leverandør af den slags kabler? Kassen er ca. 1,60 x 50 cm.

Mvh
Anja

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 7. april 2007 kl. 17.37

Hej Anja
Du skal prøve Det Jydske Haveselskabs butik:
www.grønneglæder.dk
Søg på varmekabel og du får noget der dur.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. april 2007 kl. 18.04

Hej Boi -

det prøver jeg med det samme – tak for det!

mvh
Anja

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 10. april 2007 kl. 13.46

Hej igen -

Haveskeskabet havde kun kabler på 12 m, og det var noget mere, end jeg har brug for lige nu. Jeg har i stedet bestilt en vandtæt varmemåtte med termostat, som normalt bruges til terrarier, så det bliver spændende at komme i gang!

Jeg har også fundet et sted, hvor man kan købe varmekabler i flere længder: www.dansk-varmekabel.dk – man bestille direkte på deres hjemmeside til levering med PostDanmark.

mvh
Anja

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. april 2007 kl. 13.59

Kom til at tænke på – jeg har tænkt mig at lægge varmemåtten i et grus- eller sandlag. Er der nogen af jer, der ved, hvad der vil være bedst, og hvor tykt et lag, der skal bruges?

mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Hjemmelavet spirekasse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hjemmelavet spirekasse

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider