Forum

Nyetablering af drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: L.K. Jeppesen, 12. juni 2007 kl. 21.26

Er vokset ud af det gamle drivhus og vil gerne have et større. Men skal jeg vælge et stort på 12–15 m2 eller vlæge et mere på ca. 8 m2? Hvilke fordele og ulemper kan der være?

Jeg vil også gerne have lidt sparring på montagen. har set et drivhus, hvor gulvet var gravet ca. 60 cm ned, med funda/lecablokke i siden. Er der åbenlyse fordele/ulemper ved dette? (ud over det store arbejde med at grave).

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 12. juni 2007 kl. 22.57

Vælg det største drivhus du har råd og plads til-det bliver altid for lille (mit er 50m2 og ikke stort nok).

:-)
Lilium

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 13. juni 2007 kl. 8.28

Nedgravning af drivhuset har mindst 2 fordele.

Jordvarmen og en større højde= flere afgrøder.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L.K. Jeppesen, 13. juni 2007 kl. 20.17

50 m2 drivhus er ikke mig og selvom kommunen ville give tilladelse, er jeg overbevist om at "she who must be obeied" ikke giver lov.

Men er der fordele ved et stort frem for to små eller?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 15. juni 2007 kl. 14.45

Ja så afgjort er et større drivhus at foretrække i stedet for 2 mindre. Grunden hertil er at temperaturen flukturerer mere i et lille drivhus (det bliver hurtigt varmt – og koldt).

Nu behøver det jo ikke være 50m2, men investering i et allround hobbydrivhus på 15 m2 er ikke noget du vil fortryde.

Der eksisterer en udemærket bog der hedder Drivhuset som kan lånes på biblioteket. Den omhandler alle tekniske og dyrkningsmæssige overvejelser.

Lilium

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per, 23. juli 2007 kl. 11.31

Jeg påtænker at etablerer et nyt drivhus/orangeri Er det en god ide at grave det ned i jorden evt. for at udnytte jordvarmen. Er der nogen som har erfaringer og vil dele dem med mig, ville jeg være taknemlig.

/Per

Nyt svar til emnet »Nyetablering af drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Nyetablering af drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider