Skrevet af: Charlotte, 6. juli 2007 kl. 8.35
2 stk agurkeplanter der bare vokser og vokser. Men de har bitter smag og små torne. Jeg har selv sået dem og troede at det var almindelige sorter. Vidste ikke at der var ualmindelige... Er der nogle der kender dem? Sort og udbredelse?
Skrevet af: Bente, 6. juli 2007 kl. 9.21
Er de gule? for så er det citronagurk, og den smager ikke så heldigt men vokser som en vanvittig
Skrevet af: Lilium, 6. juli 2007 kl. 20.34
Undskyld-men hvad er det egentlig at du har sået?
Er det frø fra dine egne agurker eller er det F1 frø du har købt.
De må have et navn.
For en del år siden var der fejl i alle F1 frø af en speciel F1 agurk-der viste sig at være en drueagurk.
Kan det være tilfældet (endnu engang).
Lilium
Skrevet af: Charlotte, 7. juli 2007 kl. 15.58
Hej
Det er frø jeg har købt. De er ikke gule. Og har læst at hvis agurker mangler vand bliver de bitre. Men da de har stået i kapillærkasser kan det heller ikke være det.
Men nu er de også smidt ud... :o(
Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 8. juli 2007 kl. 9.03
Jeg synes det lyder som en drueagurk. Uhmmm...smager dejligt!
Skrevet af: Lilium, 12. juli 2007 kl. 21.52
Kære Charlotte.
Kan du give os en tilbagemelding? -hvis du har flere oplysninger.
Hvis det er drueagurker er det i så fald 2 gang man fra et frøfirma har solgt drueagurker som F1 agurker.
Skrevet af: Rikke Christensen, 13. juli 2007 kl. 19.58
Hejsa
Jeg har samme problem som Charlotte. Jeg har sået mine fra frø som hedder frilands slange agurker fra firmaet lord nelson. De er med små torne og bitre. Planten vokser og vokser. Jeg har høstet ca 25 agurker som har små bitte torne. Nogle af agurkerne bliver tykke og korte – selvom det skulle være slange agurker, som jo er lange og slanke. Hvis jeg skræller dem kan de godt spises, men det jo lidt ærgeligt.
mvh Rikke
Skrevet af: Birthe Larsen, 16. august 2007 kl. 0.01
Jeg har desværre også bitre agurker med små torne.
De kan desværre ikke engang spises selvom de skrælles. De står i kapillærkasser og er gødet efter foreskrifterne og de gror da også vildt og voldsomt med utallige blomster/agurker, som jo desværre er uspislige. Frøene er købt på en planteskole og hedder frilandsagurk produceret af Weibulls.
Hvad mon der er gået galt?
Mvh.
Birthe
Skrevet af: Merete Vinje, 16. august 2007 kl. 8.58
Til jer med de små, bitre agurker: Hvis der er tale om fejlmærkede drueagurker, og det lyder egentlig sådan, så prøv at sylte dem. Så får I da noget ud af dem.
Skrevet af: Knud Højer, 9. august 2011 kl. 8.35
De sidste mange år har vi haft drueagurker med svingende udbytte. De sidste par år har der været 1000vis af blomster, men næsten ingen drueagurker.
Er der nogen, der kan hjælpe og evt. fortælle lidt om årsagen? Med venlig hilsen
Knud Højer
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 10. august 2011 kl. 0.11
Jeg har ikke erfaring med de små bitre agurker, og syntes at det er synd for jer der har problemer med dem. Man har jo ikke mulighed for så langt inde i sæsonen at skifte hest og prøve andre agurkeplanter, så det må blive næste år.
Men jeg kan da fortælle om mine agurkeerfaringer. Jeg køber som oftest bare et par såkaldte "skoleagurker" og de er som regel mere end grovillige. Mere end en gang har jeg lovet mig selv, at næste år så vil jeg kun ha' 1 agurkeplante. Men når så foråret er kommet og man står på planteskolen, så fristes man igen, og også i år har jeg dyrket 2 skoleagurkeplanter - og nu er jeg ved at være godt træt af agurker. De gror og gror så man skulle tro at det var løwn ! Og jeg sidder dagligt i drivhuset og spiser agurker, små friske og meget lækre, og jeg laver agurkesalat og Tzadziki og sylter agurker og fryser agurker o.s.v. men nu har jeg næsten en fornemmelse af, at de begynder at komme ud af mine ører, så nu gider jeg ikke flere agurker i år - så må kompostbunken æde resten, så vil jeg bare nyde at betragte deres fortsatte grovillighed indtil de på et tidspunkt giver op.
Det er egentlig fantastisk hvad man kan få for en slat vand og lidt drivhusgødning, ikke mindst glæden ved at dyrke !
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.