Forum

Myrer i Agurkplanten

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rikke Christensen, 13. juli 2007 kl. 20.05

Jeg har en hel myre tue boende i en af mine plantesække hvor jeg har plantet en agurkplant. Indtil videre går det fint med planten, men jeg vil gerne have uryddet myrene fra sækken. Er der nogle som ved hvad jeg kan hælde i uden at ødelægge agurk planten...

Håber der er nogle derude som kan hjælpe mig :-)
mvh Rikke

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 14. juli 2007 kl. 11.55

Hejsa jeg havde også mure i min drivhus jeg vandet godt og så forsvandt de så prøv at vande godt

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 14. juli 2007 kl. 13.35

Ellers prøv at strø kaffegrums i plantesækken.

Helle – www.helleshave.dk

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 14. juli 2007 kl. 14.07

Myrerne skader ikke planten,tværtimod de giver en dejlig løs jord, i starten af august på en varm lummer dag flyver langt de fleste af myrerne fra "reden" og problemet er løst.

Hvis du vil af med dem her og nu så brug karry det kan de ikke lide.

Mvh. Svend Høst

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Bergstrøm, 15. juli 2007 kl. 13.34

Jeg er plaget af skovmyre der laver store tuer i brændestakke o.s.v. har i nogle gode råd

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 15. juli 2007 kl. 20.33

Myrer er kun hvor der er tørt. Men du "overfodre" (?) dem bare med 50:50% flormelis+kartoffelmel og de "forspiser" sig i lækkerierne og "går over til de evige jagtmarker". Du må være ret ny på det her net, når du er så uvidende. Det hér er så gennemtærsket at vi andre er lige ved at stå af, men jeg elsker at gøre mig klog så du er så hjertelig velkommen hos mig. håp

Nyt svar til emnet »Myrer i Agurkplanten«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Myrer i Agurkplanten

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider