Forum

En gammel vin og gammelt forsømt drivhus.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sus Skovgaard, 19. juli 2007 kl. 8.25

Hej.

Jeg har "lige" købt en gammel gård hvor der var et sådan ok stort drivhus med i købet...eller ukrudshelvede med glas omkring :D jeg har så i år fået taget mig sammen og gik i går amok med skovl og hanskehånd og har nu juhu et DRIVHUS. dog mangler det glas i hele bagenden...MEN...der står altså denne her gamle vin og den må have været enorm når nogen nu kunne finde på at kutte den af 30 cm over jorden. de stappe der står tilbage er meget tygge sådan som en medium spegepølse...men nyskudet er kommet fra bunden og ikke de gamle nedklippede stappe...nu er min bekymring om disse gamle stappe skal fjernes helt hvis jeg vil beholde den og/eller skal jeg klippe den mere tilbage så jeg evt. får et nyskud mere? den har haft 4 forgreninger i sin tid fra hovede stammen denne står nu gold og den har kun et nyskud til gengæld et de længste grene (dannet i år) over 2 m lange. Hvad jeg jeg gøre for at den vil trives 100% den får fuld sol og står meget stor luftgennemstrømning. Erder en chance for den skyder igen hvis jeg beskære den en smule? evt. tager nogen sideskud?

MVH Sus nu med drivhus :D

Nyt svar til emnet »En gammel vin og gammelt forsømt drivhus.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > En gammel vin og gammelt forsømt drivhus.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider