Forum

De små agurker bliver gule og falder af

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Olivenmanden, 25. juli 2007 kl. 17.58

Hej jeg har to agurker på 3 og 3,5m min udestue.

Den på 3,5m har ca 20 mellemstore agurker mens den på 3m kun har 1
Mit problem er så at de begge 2 er begyndt og smide alle de små agurker på ca 3cm.

Er grunden til det, mangel på gødning eller for mange ansatte agurker eller den helt 3'de at der har være alt for lidt sol?

Håber og få nogle svar

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 30. juli 2007 kl. 19.51

Jeg har aldrig haft succes med agurker indendørs. Planterne kan godt gro sig store, men fine frugter får man aldrig. Jeg tror, luftfugtigheden simpelthen er for lav. Hvis dine planter bliver ved at mistrives, ville jeg stille dem ud, når vejret bliver lidt varmere. Så varmt som muligt, men ikke for meget direkte sol.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Olivenmanden, 30. juli 2007 kl. 20.02

Jeg har ca fået 20 store fine agurker ud af den store plante så jo det kan fint lade sig gøre

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 4. august 2007 kl. 4.24

Hej
Er det alm. lange slange agurker eller mini agurker (10–15cm)? (det står på fråposen hvor lange de bliver)
Er planterne nippet?

Klip alle de små gule (og begyndende gule) agurker af og høst de brugbare agurker så der kun er nogle stykker tilbage. Sørg for planten har nok god næring og håb på en masse sol :-)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Channette, 10. august 2007 kl. 19.08

Hej
Jeg har stor succes med mine agurker både på altan og i drivhus.

Behandl agurkeplanten modsat af tomat hvor alle sideskud nippes. På agurk sskal alle afsatte agurker på hovedstammen fjernes og lad derefter alle sideskud vokse til der er 3–4 afsætninger til agurk. Nip toppen af hovedstammen når den når ca 3–35 m og lad en af de andre sideskud overtage føringen, dette kan gøres indtil flere gange. Vand HVER dag med 1 promille gødning i lunken vand og ram ikke rodhalsen. Evt. klip bunden af potten og sæt planten ovenpå voksemediet. Der må ikke være temp. under 18 gr. og aldrig koldt vand til vanding. klip de nederste blade og skud af så der ikke samles fugt ved rodhalsen.

Mine planter er indkøbt i Bilka som meget små.

Med ovenstående metode har en bekendt fået 273 agurker :-)
mange hilsner
Channette

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Channette, 10. august 2007 kl. 19.11

Hej igen
Til agurke-erfaringen fra før
Lidt potetryk der er gået galt:
efter 3–4 skud nippes også sideskud.

når planten når en højde af ca 3–3½ m skal der nippes.

Sorry
mh
Channette

Nyt svar til emnet »De små agurker bliver gule og falder af«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > De små agurker bliver gule og falder af

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider