Forum

Rundt drivhus?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Randi Lauridsen, 5. august 2007 kl. 16.35

Hej
Vi skal have drivhus i haven, og går og funderer over hvad der skal være for et.

Vi har forelsket os i et rundt et af slagsen, da vi tror det vil tage sig rigtigt godt ud i det hjørne hvor den skal stå.

problemet er bare prisen. Classica House har nogle rigtigt flotte, men det mindste koster ca 40.000 og det er unægtelig noget mere end vi havde regnet med at købe.

Alle andre steder – f.eks Hall / Juliana, har de 6 kantede drivhuse, som det der kommer tættest på.

Er der nogen der kender til andre – billigere – forhandlere af runde (eller næste runde) drivhuse,

På forhånd tak
Randi Lauridsen

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 5. august 2007 kl. 20.05

Hej Randi
Se hvad Juliana koster rundt omkring og se hvilken rabat du kan få i Haveselskabets butik, når du er medlem. Gå ind på hjemmesiden www.haven.dk

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 5. august 2007 kl. 22.01

Hej Randi
Jeg har her i Juni fået sat et 6 kantet Juliana Diamant drivhus op, og det har jeg ikke fortrydt.

Der er plads til masser af blomster og grøntsager og også et lille café sæt. Jeg gav kr. 11000 med sokkel for mit i vores lokale byggemarked. Det syntes jeg også var mange penge i forhold til alm. firkantede drivhuse, men jeg kan kun sige at det er pengen være og det er så flot i haven.

Helle – www.helleshave.dk

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 7. august 2007 kl. 10.55

Jeg har købt et fra www.hobbydrivhuse.dk, det er 13 m2 og kostede 14.000 kr. Det er rigtig flot i vores have, og jeg er glad for det. Men jeg vil mene, nu her første sæson, at udluftningen ikke er helt optimal, desuden drypper taget kondensvand, selvom det er de anbefalede 30 grader. Vinduerne sidder i siden, og jeg tror at det er bedst med vinduer i taget. Jeg har fået tomatskimmel, men det kan sikkert også have noget at gøre med at der er plantet for tæt, og så den fugtige sommer. Bilka har lignende huse, de er ofte på tilbud.

Det var et stort arbejde at sætte det op!

Men jeg er meget glad for det.

God jagt!

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 7. august 2007 kl. 12.28

Juliana drivhus har udluftnings vinduer i begge sider forneden, sådan nogle der kan åbnes og lukkes manuelt og stå i forskellige vinkler. Desuden er døren delt i to, så der kan stå helt åbent eller kun den øverste del. Der er dette poly... (jeg kan ikke huske hvad det hedder) i taget og da det er mat i det, kommer der ikke fuld sol på planterne hele dagen. Jeg har ingen problemer med udluftning eller andet, det virker bare, men det tog lang tid at sætte op.

Helle – www.helleshave.dk

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Randi Lauridsen, 9. marts 2008 kl. 16.06

Hej igen
Vi har ikke fået købt et drivhus endnu – men kigger nu på et 10m2 6 kantet fra hobbydrivhuse.dk

Er der nogen der har et drivhus derfra, som kan fortælle om det vil være muligt at lave vandopsamling fra taget?

Så vidt jeg kan læse mig til på deres hjemmeside, så er der ikke tagrende med.

Det vil ellers være ret praktisk, at have en tønde stående lige ved siden af, så man ikke skal gå så langt med vandet.

Nyt svar til emnet »Rundt drivhus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Rundt drivhus?

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider