Forum

For mange grøn peber

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne, 12. august 2007 kl. 16.56

Hej!

Jeg er ved at svømme væk i grøn peber mine 2 planter giver helt vildt.

Hvad gør i med dem i ikke kan nå at spise?

Kan man tørre dem lige som chilli?

På forhånd tak for svar
Hanne

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice E., 12. august 2007 kl. 21.45

Man lader dem blive røde-eller hvad farve, de nu får. Men er de kun beregnet til grønne pebre, bliver de måske skarpe ved modning, og ikke så pokkers anvendelige. de søde kan jo også spises som slik, de skarpe sparsomt i mad. Kan sandsynligvis tørres, i hvert fald fryses eller sursyltes.

mvh Alice

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne, 13. august 2007 kl. 6.54

Hej Alice!

Tak for dit svar.

Jeg ved ikke, hvad det er for nogle sorter jeg har, der stod "Grøn Peber" på frøposen, men der står nu 3 planter i drivhuset hvoraf den ene er aflang, og tynd, lige som de slik peber man køber i rød, mine knækker bare på midten. (den smager rigtig meget, faktisk lidt, skarp) de andre 2 er først begyndt at give nu og de er som dem man køber tykke og korte, og de skifter farve til rød, og smager ikke nær så meget.

Kan du fortælle hvorfor jeg har 2 sorter?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice E., 13. august 2007 kl. 11.59

Din(e) frøleverandører er ikke seriøse nok

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine Hansen, 13. august 2007 kl. 15.43

Vi har haft stor glæde af Meyers Peberfrugt-relish købt i supermarkedet, det er godt som tilbehør til mad hvor man ikke lige har fået lavet sovs el.l.

Måske det var en idé at prøve selv med din store høst? Har ikke prøvet det selv, men jeg tror det kunne være en god måde at konservere dem og have peberfrugter af egen avl hele vinteren.

Har lige google't mig frem til en enkelt opskrift:
www.madabc.dk/madabc-dk/index.aspx?id=2&dbg=6ad13cb3–2b2f-4a85-b33b-8f3a75cb2137&cat=6.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bettine Lind, 14. august 2007 kl. 21.36

Hej Hanne
Her i huset elsker vi syltede peberfrugter, så det synes jeg er en god måde at bruge overfloden af peberfrugter til.

Jeg bruger altid opskriften fra "Frøken Jensens syltebog" (fås helt sikkert på biblioteket) – meget enkel opskrift – men utroligt lækkert tilbehør til mange middagsretter hele efteråret og vinteren :-)))

venlig hilsen
Bettine

Nyt svar til emnet »For mange grøn peber«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > For mange grøn peber

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider