Forum

Ruder blæst ud

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Juditte Troelsen, 2. december 2007 kl. 16.41

Vores nye drivhus fra i sommers, har i går mistet to glasruder.

Da det er vørste gang vi har drivhus (et Halls med rigtig glas) vil jeg lige høre om det er normalt og hvad vi evt kan gøre for at forebygge det.

Det skal siges at det stå op ad en væg og der er et mellemrum mellem mur og drivhuset.

Der er så røget 2 ruder ud og de er så gået i TUSIND stykker.

Synes ikke det var rart da vi har små børn der færdes i haven, så vi har været på glasskårjagt i dag og fyldt 2 spande med glas.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulrik, 3. december 2007 kl. 9.41

Hej Juditte

Sæt nye ruder i de tomme felter hurtigst muligt! Når der er en åbning i drivhuset, kan almindelig hård vind nemt blæse ind i drivhuset og presse flere ruder ud indefra. Så længe der ikke er åbninger i drivhuset, kan det tåle meget kraftig blæst.

Den vigtigste forebyggelse er at sørge for, at drivhusdøren ikke står åben – ikke engang på klem!Sørg for at sikre drivhusdøren med en haspe eller ved at sætte en kæp i klemme. Kraftig vind kan godt skubbe en glidedør op.

Jeg har haft et lille Halls drivhus med glasruder i 5 år, og det er sket nogle gange, at der er blæst en eller flere ruder ud. Hver gang, det er sket, har jeg konstateret, at drivhusdøren stod mere eller mindre åben.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 3. december 2007 kl. 17.29

Juditte, det fornemmes som vinden presser sig ind ved muren. Sæt måske lister mellem væg og drivhus. Som Ulrik skriver, vinde kan give overtryk i drivhuset. Faldt forøvrigt glasset ind eller ud af drivhuset!

Man kan næsten få foræret brugt glas fra drivhusgartnere ved afhentning. Men sørg for at, især bredden er "nok".

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne, 4. december 2007 kl. 10.45

Hejsa!

Jeg har 2 gange prøvet at ½ af glasset er blæst ud af mit Halls drivhus. det skal siges at vi bor et ret forblæst sted, det er begge gange sket ved at et tagvindue har klapret pg.a vinden. Jeg sætter en strips på nu, derudover har jeg lagt glasset i med silicone i stedet for de spinkle klips, siden da har vit drivhus overlevet op til flere storme :o)

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Juditte Troelsen, 4. december 2007 kl. 17.19

Hej
Tak for jeres indlæg, vi har sat nye ruder i hurtigst muligt, har masser på loftet, da vi faktisk kun har sat et halvt drivhus op. Det står op af husmuren. Vores lokalplan dikterer at der ikke må være mere end 2 bygninger på grunden udover huset. Da vi har et skur med carport og et legehus, blev vi nødt til at sætte det op af huset men det har været fantisk i sommers.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 4. december 2007 kl. 21.46

Hvis et drivhus er mindre end 10 m2 bliver det ikke regnet med som bygning.

Mvh. Svend Høst

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Hansen, 23. februar 2008 kl. 10.52

Vi har et Jutlandia drivhus med plast,huset er 8 år gammelt,pladerne er blevet grimme med aljer i mellem de to lag, kan man sætte andet matriale i, eventuelt klar plast? hvor kan nye vinduer købes til en rimelig pris, huset er på 10 m2.

Nyt svar til emnet »Ruder blæst ud«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Ruder blæst ud

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider