Forum

Første drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 25. januar 2008 kl. 19.21

VI har netop købt hus med tilhørende drivhus... Er der nogle der har erfaring med at dyrke krydderurter i et drivhus?

Findes der "nemme" planter der egner sig til nybegyndere?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 26. januar 2008 kl. 11.29

Jeg tro at alt lykkes i et drivhus, når bare man husker at lufte godt ud hver dag og at vande godt.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael, 26. januar 2008 kl. 12.14

Jeg har haft god succes med basilikum i en stor kasse. Timian, rosmarin, solbær- og ananassalvie og fransk estragon har også været rigtig godt.

Umiddelbart tror jeg ar krydderurter fra syden klarer sig godt, altså de urter, der kræver masser af varme for at give god smag.

Derimod synes jeg ikke at vores nordlige urter klarer den så godt. De gror ganske vist rigtig flot, men der er ikke den samme smag i dem, som har stået ude i vind og vejr.

Urter og chili er vel det nemmeste i et drivhus. Begge dele tåler en lidt hård behandling, og kan til en hvis grad også tåle mangel på vand (dog ikke basilikum, den dør ret hurtigt) og de passer i store træk sig selv.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 28. januar 2008 kl. 9.30

Michael, jeg giver dig ret i af alle urter og grøntsager smager aller bedst når det dyrkes frilands, men nu er der jo lige det med de danske sommre. Så jeg mener stadig at alt kan gro i et drivhus, men ja, smagen er bedst frilands.

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Første drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Første drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider