Forum

Jord i drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Per Overgaard, 2. marts 2008 kl. 17.28

Hej
Jeg har lige købt et nyt drivhus og vil høre om der har nogle gode ideer til jorden i drivhuset.

Skal jeg bruge plantesække, skal jeg bare have jord over det hele og så lave en flisegang eller skal jeg evt. lave højbede.

Håber der er nogle der gode ideer eller evt. nogle sider på nettet jeg kan læse/se noget om det.

på forhånd tak

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 3. marts 2008 kl. 7.13

Hejsa jeg kan anbefale højbade

du graver ud så du har plas til 30 cm løst martriale som skal bestå af 20 cm hestemøj og så 5–10 cm muld til at sætte planter i og til næste år garver du det alm muld ud og lægger hestemøjet til side og nyt møj i og det gamle i igen

mvh brian jensen

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 3. marts 2008 kl. 9.01

Hej Per

Hvis du tænker at dyrke forskellige spiselige planter, så er der en masse forslag og viden her på Havenyt. Gå ind på bjælken herover og klik på emnet køkkenhaven. I listen til venstre finder du Drivhuset.

Husk at lave en stor kande te inden du går igang, der er rigtig meget inspiration! :-)

Men det kan jo også være, at du mere har lyst til
planter som blomstrer flot, dufter fint eller?

Hvis det er sådan, du har det, så vil jeg foreslå, at du "rydder hylderne" på dit lokale bibliotek – og evt får bibliotekaren til at søge de bøger og opslagsværker ud, som indeholder noget om det der interesserer dig.

God fornøjelse!

Venlig hilsen
Lone

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Overgaard, 3. marts 2008 kl. 15.06

Ok tak skal i ha'

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 3. marts 2008 kl. 17.24

Hej Per
–sæt et par brædder op om en midtergang, brug spande til planterne, de er nemme at skifte jorden ud i hvert år. Grav gerne en frostfri kælder under midtergangen, selvfølgeligt med plader til siderne, så det ikke skrider ned, helst med afstivning på tværs så de holder afstanden. Læg også vandfast krydsfiner som gulv. Du kan tjekke temperaturen ved at lægge et thermometer derned, så du kan se om det er frostfrit. Evt. kan det frostfrie klares med isoleringsmåtter ovenpå – efter behov.

Nyt svar til emnet »Jord i drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Jord i drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider