Forum

Gode råd til bygning af drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Richard Jensen, 16. marts 2008 kl. 18.36

Hej

Jeg håber der er et par venlige sjæle, som kan hjælpe mig.

Jeg bor i et gammelt hus, hvor der på grunden er et opmuret udhus. Dette udhus er stort, og derfor har jeg bestemt, at jeg vil lave den ene ende af udhuset til drivhus. I den anledning har jeg en række spørgsmål, som jeg håber en af jer herinde kan hjælpe mig:

– Hvordan skal jeg behandle den indvendig mur i drivhuset. Jeg tænker på, at der bliver fugtigt derinde, og planen er at pudse muren op. Mit spørgsmål er så hvordan jeg efterbehandler muren?

– Jg havde tænkt mig at spærene og vinduerne skal behandles med en god linolie. Bør jeg gøre mere en det?

– Sidste spørgsmål er omkring taget. Lige nu er der eternitplader på. De skal selvfølgelig ned, og jeg overvejer at sætte trapezplader op, men bør jeg i stedet vælge kanalplader, som jo isolerer bedre? (Jeg tænker også på lysmængden, hvordan sikrer jeg mig mest mulig lys trænger igennem taget?

Jeg håber I kan hjælpe mig med disse spørgsmål.

De bedste hilsner
Richard, Aalborg

Nyt svar til emnet »Gode råd til bygning af drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Gode råd til bygning af drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider