Forum

Forspirede planter i drivhuset

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annette Søndergaard, 9. april 2008 kl. 17.24

Jeg har forspiret forskellige sommerblomster bl.a. tragtsnerler, løvemund, enkeblomster m.v. inde i vindueskarmen.

Hvornår kan jeg flytte de forspirede småplanter ud i mit uopvarmede drivhus? Det, jeg især tænker på, er om de kan klare kulden om natten eller om jeg fortsat kun skal lade dem være derude på de varme dage og bære dem ind til natten?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Krogh, 9. april 2008 kl. 19.56

Jeg har også forspirret et par hundrede forskellige planter; Løvemund, Dukkenakke, Zenia, Marmelukærme, Sommerasters, Dalia mm. og har dem alle i mit kold-drivhus. Jeg har sat alle potter i flade frugtpapkasser og flytter dem ind om natten, ved udsigt til nattefrost. Det bliver til et par ture i disse dage :-). Omvendt kan jeg se at de har rigtig godt af solen i dagtimerne, så det er besværet værd. Når frosten forsvinder her hen mod weekenden, tøver jeg ikke med at lade dem stå udenfor.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Søndergaard, 13. april 2008 kl. 9.09

Tak for svaret Martin. Hvis du tør, så tør jeg også :o)

Nu er småplanterne flyttet ud i drivhuset og jeg holder skarpt øje med nattefrost.

Nyt svar til emnet »Forspirede planter i drivhuset«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Forspirede planter i drivhuset

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider