Forum

Tanker ved glas drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: GreenPepper, 12. april 2008 kl. 17.05

Hej alle

Som passioneret chili opdrætter, skal jeg naturligvis have et drivhus. Jeg regner med at købe et AGL 5m2 i glas. Jeg regner med at skulle have følgende planter i mit drivhus. Basilikum, Mynte, Agurk, Peber, tomat og selvfølgelig mine chilier. Andre forslag?

Grunden til jeg vælger glas simpelthen fordi PolyCarbonate (PC) er skide usundt, da det indeholder Bisphenol A, ikke smart at dyrke sine økologiske grøntsager i et giftkammer.

Jeg ved selvfølgelig at det er et kompromis af holdbarheden af PC kontra glas. Jeg bor på en lukket villa vej, hvor der kun bor pensionister og jeg, så jeg er ikke bange for børn med bolde. Min bekymring er kun de danske storme.

Så jeg har følgende forslag kan man ikke tage alle glas ud af sit drivhus, når man nærmer slutningen af sæsonen? På den måde sikrer sit drivhus, selve overfladen mindskes, så kraften på drivhuset ikke bliver så stor når et virkelig blæser?

– GreenPepper

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 13. april 2008 kl. 8.56

Jo det kan man godt, men det er et stort arbejde, og spildt arbejde hvis der ikke kommer storm, hvis du placerer drivhuset med den lukkede gavl mod vest, det er derfra vinden i storme kommer fra, så er der ikke meget vinden kan ramme, modsat hvis du placerer drivhuset med langsiderne mod vest så er der noget vinden kan tage fat i. Mit eget drivhus har jeg ikke fastgjordt til fundamentet, det må hellere give lidt efter og flytte sid lidt end at blive til glasskår, efter århundredes orkan i 1999 var drivhuset flyttet 35 cm og drejet 30grader men ikke et eneste glas var gået.

Mvh. Svend Høst

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rud W. Wichmann, 13. april 2008 kl. 16.08

Har været meget glad for mit glas drivhus – især over at man også kan se sine planter udefra.

Desværre snublede jeg for et par år siden inde i drivhuset – med en del blod som resultat, da jeg stak hele overkroppen gennem glasset.

Nu står der et polycarbonat drivhus i stedet!

Mvh. Rud W. Wichmann

Nyt svar til emnet »Tanker ved glas drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Tanker ved glas drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider