Forum

Jorden i drivhuset

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: S. Leth, 14. maj 2008 kl. 12.04

Hej

Vi byggede her i foråret nyt drivhus – købte fin harpet muld i en grusgrav – jeg har så 1 maj udplantet direkte i mulden to nye vindruer, og en masse tomatplanter. Jeg købte plantesække og tog jorden fra disse og lagde ovenpå det harpet muld 3–4 cm så syntes jeg planterne fik de bedste betingelser. Tomat planterne gravede jeg et godt stykke ned da jeg havde fået købte nogle der var lidt for lange og der var langt op til første blomst. Mit problem er nu at jeg ikke syntes de vokser ret meget de er nærmest gået i stå. Der er masser af varme derude hele dagen igennem alt står åben for at få luft ind. den ene af vindruerne dens nye blade begynder at blive brune i kanten? Så tænker jeg er det bare helt galt med den jord jeg har investeret i eller hvad er sker der? er der nogen der har et godt bud

venlig hilsen

Susanne

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens;, 14. maj 2008 kl. 21.52

Du havde nok været bedre tjent med at plante både vin og tomat i ganske alm. havejord.

Gad vidst hvad der er i den harpede muld som rødderne står i. Jeg ville skyndsomst grave planterne op, og plante dem i potter med alm. god jord. Nok et større arbejde, men ellers går det hele åbenbart ud.

Nyt svar til emnet »Jorden i drivhuset«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Jorden i drivhuset

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider