Forum

Udbytte!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Newbie., 27. maj 2008 kl. 22.07

Hej med jer

Jeg har for 2 måned siden fået et brugt drivhus af min ven på 5 m2. Den blev straks monteret og for en måned siden købt jeg 4 kapilærkasser, hvor der kom 6 mini agurker planter i 2 kapilærkasser og 3 cherrytomater på en kasse og 3 peberfrugter på den sidste. Desuden har jeg plantede 2 cherry planter på to potter. Mit spørgsmål er: Er det nok til at få tomater, agurker og peberfrugter resten af sommeren? Eller skal man have flere planter? Jeg har ingen anelse om hvad udbytten plejer at være for agurker, tomater og peberfrugter. Kan nogen bidrag med en ide?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 28. maj 2008 kl. 7.45

Agurker giver i højsæsonen ca. 1–2 agurker dgl. lidt afhængig af vejret.

3 peberfrugter er nok i underkanten til at forsyne dig (og din familie?) med frugter i sæsonen.

Jeg har selv 25 tomatplanter af forskellig slags, men så er der også til det hele incl. at forære væk.Dit antal kan formentlig give et godt tilskud til den daglige salat.

En lille ide: prøv at lave et regnskab med hvor meget du høster af peber, agurker og tomater i dit lille drivhus. Du vil blive overrasket!

Nyt svar til emnet »Udbytte!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Udbytte!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider