Forum

Finkirurgisk beskæring af Agurkeplante

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 10. juni 2008 kl. 17.24

Beskæring af Agurkeplante

Belært af bitre erfaringer vil jeg opfordre til, at der gøres brug af "finkirurgi", når en agurkeplante skal beskæres med det formål at maksimere antallet af agurker på den enkelte plante.

Et godt råd fortæller, at man skal fjerne de agurker, som dannes på hovedstammen, men det gør mere skade end gavn, hvis man samtidig fjerner anlæggene til sideskud.

Sker det, ender man med en plante uden en eneste agurk.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 11. juni 2008 kl. 10.27

Tak for det gode råd.

Nybegynderen

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 11. juni 2008 kl. 22.13

Ja det er faktisk et super godt råd – jeg fandt en artikel sidste år vedr. agurker som jeg synes er alletiders. Prøv at kigge her:

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/agurk_graeskar_og_squash/360.html

Jeg kniber dog ikke agurkerne fra hovedstammen, og får stadig et hav af arurker.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 13. juni 2008 kl. 1.01

Der er en artikel mere om beskæring af agurk, hvor der omtales flere måder at beskære på:

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/agurk_graeskar_og_squash/710.html

Nyt svar til emnet »Finkirurgisk beskæring af Agurkeplante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Finkirurgisk beskæring af Agurkeplante

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider