Forum

Er det fordi det er et dumt spørgsmål?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bettina, 7. juli 2008 kl. 10.54

At ingen vil svare?

Hvorfor bliver agurkskuddene gule? Alle skuddende er nu gule og visne men jeg har altså vandet dem meget så jeg forstår det ikke. Jeg ku enomt godt bruge noget feedback så jeg ved hvad jeg har gjort galt til næste gang. Det er kun den ene plante. De andre to er stadig "friske".

Mvh Bettina

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 7. juli 2008 kl. 11.37

Hej Bettina

Nej spørgsmålet er ikke dumt – men der er jo nok "gået sommer" i mange af os, så det bliver mere vigtigt at nyde solen og vinden end at sidde ved PC'en...

Nogle bud på, hvad der kunne være årsagen til, at den ene af dine agurkeplanter ikke trives:
Den kan have været kuldepåvirket inden du købte den – optimal jordtemperatur er mindst 18 grader, og gerne op mod 23 grader. Hvis der er kuldeskader er det usikkert, om planten kan udvikles godt selv om den efterfølgendene får optimal varme.

Planten kan have stået i træk – det tåler agurk ikke ret godt.

Luftfugtigheden kan have været for høj

Planten har fået for meget vand, så der er opstået skader på roden.

Dette er ikke noget præcist svar på, hvad du har gjort galt – og det er jo ikke sikkert, at det er dig, som har fejlet...

Så mens du overvejer, om der er noget der passer på din agurkeplantes historie, vil jeg opfordre til, at du glæder dig over de to agurkeplanter som trives godt – jeg håber, du får en god høst!

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Er det fordi det er et dumt spørgsmål?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Er det fordi det er et dumt spørgsmål?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider