Forum

Bourgonvilla

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karen, 10. september 2008 kl. 20.46

Vi ønsker os en bourgonvilla på/til vores lukkede alltan. Vi regner med at den også kan/skal overvintre der, men er meget i tvivel om hvor meget jord den skal have til at vokse i? Da den jo kan blive stor og meget gammel.

Hvor hurtigt vokser den egentlig?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Adela, 7. november 2008 kl. 9.32

Hej
Jeg har en Bourgonvilla i mit drivhus, kan den overvinter i drivhuset? hvad skal jeg gøre for at beskytte den?l

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 12. november 2008 kl. 20.58

Der bliver jævnligt stillet spørgsmål vedr. Bourganvillea her i Havenyt. På dansk hedder den Trillingeranke. Søg på dette navn oppe i søgefeltet her på siden.

Planten staves på flere måder – Bougonvilla – Bourganvilla – Bougainvilla – alt efter hvilket land den kommer fra, og så findes der 14 arter. Ja kært barn har mange navne.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ruth Thiel Rasmussen, 3. januar 2009 kl. 10.45

Jeg har to store Bougainvillaer, og har haft dem siden 1996, de står på terassen fra først i maj til frosten begynder, så kommer de ind, skal stå køligt, men frostfri, jeg klipper dem kraftig når jeg sætter dem ind, de er 1 m, i højden og 220 cm i omkreds når de står med blomst, meget flotte.

hilsen Ruth Rasmussen.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Hjorth, 4. oktober 2010 kl. 5.59

bourgonvilla kan den over vinter på en lukket altan?
venligs
erling hjorth

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Hjorth, 4. oktober 2010 kl. 6.04

min er også ci 1m. men dog kun ci. 70 til 80 cm. i omkreds
hvad menes klippes kræftig ned?

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. oktober 2010 kl. 17.03

Erling.
Det er en klatreplante som i naturen vil løbe opad i hastigt tempo, jeg har set en sydpå, som er omkring 12 m. høj.
Du behøver ikke at klippe den ned, men den bliver mere busket til næste år hvis du gør. Ned til ca. 40 cm. over jorden. Den kan ikke klare en lukket altan, det bliver alt for koldt til vinter. Når den har tabt bladene i løbet af efteråret er det bedre med et kælderrum, hvor den skal så bare have en lidt vand en gang om måneden.
Det lille foto her til højre, er sådan en bare opstammet.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Hjorth, 4. oktober 2010 kl. 17.20

jeg takker for svaret og vil gøre som beskrevet

Nyt svar til emnet »Bourgonvilla«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Bourgonvilla

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider