Forum

Juliana drivhus på tilbud i Jemogfix nu?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 1. marts 2010 kl. 16.00

Hej alle,

Jem og Fix har lige nu tilbud på et Juliana drivhus af typen "solargrow" eller "supergrow" (de skriver begge dele) på 9,9 m2.

Jeg kan ikke rigtig finde info om denne model på Julianas hjemmeside, er der nogle der kender mere til denne model ?

På forhånd mange tak,
Tony

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 1. marts 2010 kl. 22.46

Jeg tror at det er udemærket . En fordel kan være at du også kan købe reservedele til det . Byggemarkedet og Bilka har både ruder og klemmer (til at holde ruderne på plads) og mange andre ting. Da det som ofte er de samme mål , der går igen i de andre huse .

Fordelen ved at købe et glashus frem for et hvor ruderne er af plast er, at du undgår slørede ruder . Dem af plastik mørner også med tiden og er dyre at indkøbe igen .
Det er også begrænset hvor meget varme de holder tilbage . Jeg tror at det kun er en meget lille del . Skinner solen omkring april kan der hurtigt blive varm, både i et hus med glas og et i plast .

Med hensyn til størrelsen af huset har jeg set at mange,der ikke udnytter pladsen hel, men sætter både havemøbler krukker herind . Omvendt er der også den fordel , at man nemmere kan arbejde herinde . Jeg selv har to af ca 6 m2 og jeg er ganske tilfreds . Endvidere bruger jeg det også op opbevaring af grønsager .

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 2. marts 2010 kl. 15.39

Jamen Søren da ! Nu tror jeg da at rønnebærrene er blevet lidt sure hos dig ?
Det med slørede ruder hører jo mest fortiden til. Godt nok er de nye polycarbonatplader ikke lige så gennemskinnelige som glas, men ikke desto mindre leveres de med 10 års garanti imod den "gulning" som man så på de tidligere plastplader.
Og med hensyn til hvor meget varme de holder tilbage, så kan jeg da oplyse dig, at selv om temperaturen i mit drivhus i dag er oppe på 14 grader, så er alt sne og is på glasset jo for længst smeltet og løbet af, men det tynde is der ligger på mit polycarbonattag det ser ikke ud til at ville smelte endnu.
Jeg har glas i alle vægge og polycarbonat i taget, og i højsommeren kan jeg tydeligt se forskel på mit og naboens helt samme drivhus men med glas i taget. Hvor jeg ikke havde problemer med varmen i løbet af sommeren, så jeg hvordan det gik med de fleste af naboens vækster på grund af for meget varme igennem taget midt på sommeren.

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 2. marts 2010 kl. 18.30

Jeg vil straks tilbagekalde min udokumerede postulater, angående disse drivhuse´s svagheder og sørge for at det ikke gentager sig . Jeg skal også indrømme at mine beskyldninger bygger på gammel erfaring og fra en tidligere tråd, hvor det blev nævnt .

Jeg selv har både glas og nogle af disse plader siddende på den ene side af drivhuset og de er forresten hellere ikke blevet matte med tiden . Måske skulle jeg klage over det .:-)

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels A., 2. marts 2010 kl. 19.43

Jeg tror ærligt talt ikke Tony fik noget svar på hans spørgsmål vedr drivhuset..... er det de sælger i Jem & Fix virkeligt et ægte "Juliana" drivhus.... jeg tvivler stærkt på dette jeg tror ikke de for lov at sælge Juliana til ½ pris.

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 2. marts 2010 kl. 20.58

Det er åbenbart et "rigtigt" Juliana-hus:

www.juliana.com/00314/00316/00317/

I øvrigt kan jeg også se, at sneen bliver liggende længe på mit poly-tag længe, selv om der er 13-14 grader inde i drivhuset, så der må jo være nogen isoleringseffekt i de 16 mm tykke plader....

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 2. marts 2010 kl. 23.00

Nej, jeg spurgte egentligt mest om der var nogle der kendte den specifikke model - ikke om det skal være plast eller glas, men tak for svarene alligevel, det kan altid bruges hos en nybegynder :-)

Anja : Det er korrekt at Juliana har en model serie som de kalder "Solargrow", men den indeholder ingen information om en model på de 9,9 m2, og den Juliana serie som man finder på Jem & Fix kaldes "Supergrow" og ikke "Solargrow" hvilket jeg finder meget mystisk.

Da jeg skrev indlægget havde de påført både "Supergrow" og "Solargrow" i deres beskrivelse af drivhusene, men det er nu rettet til kun at være "Supergrow" - som jeg ikke kan finde noget som helst om hos Juliana.

Jeg har også kontaktet Jem og Fix kundeservice ang. yderligere informationer, men eneste svar jeg fik var "hvad mere vil du vide ?" og jeg måtte så sende spørgsmålet tilbage til dem igen *gg*

Jeg bliver bare lidt "nervøs" når man sammensætter Jem & Fix og nogle ukorrente modeller og en kundeservice der ikke ved noget om produkterne.

Jeg har også kigget på et Vitavia Merkur på 9,9 m2 - måske jeg hellere skulle satse på det ?

7 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. marts 2010 kl. 22.45

Hvad med at kontakte Juliana? De må da vide, om det er en af deres modeller...

Og du har ret - det er lidt spøjst, at man slet ikke kan google "Juliana Supergrow"!

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 3. marts 2010 kl. 23.26

Jeg har også kontaktet Juliana, men har ikke modtaget noget svar fra dem (endnu).

Så nu må vi se hvad det ender med *ss*

9 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 4. marts 2010 kl. 13.46

Jeg har idag modtaget et svar fra Juliana som i store træk skrev :

"Det er korrekt at det er et Juliana drivhus, men det er produceret på vores fabrik i England, hvor kvaliteter og standarder er anderledes end i DK. Det sælges via et Juliana datterselskab til Jem og Fix, og skulle slet ikke annonceres under Juliana navnet, som var en stor fejl fra Jem & Fix's side."

Så synes jeg at man selv kan konkludere hvad man ønsker ud fra hendes svar.

Jeg må indrømme at jeg er nervøs for at det er et lavpris drivhus (solgt til en meget lavpriskæde), se ikke mindst prisen, og derfor tror jeg ikke det lever op til mine krav.

Har tidligere hørt om Jem & Fix drivhuse, som klaskede sammen den første gang sneen lagde sig på dem - hvem ved, måske var de produceret på en fabrik i England af et firma som hedder Juliana *gg*

Men tak for jeres feedback herinde!

10 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. marts 2010 kl. 7.48

Bilka har et Vitavia Uranus på 9,9 m2 til 4.500 i denne uge...

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 8. marts 2010 kl. 19.45

Ja det så jeg igår, og jeg var ude og købe det idag, så nu varer det ikke længe før jeg bliver drivhusejer for første gang i mit liv *trommesolo*

12 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. marts 2010 kl. 22.23

Til lykke med det!

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 14. marts 2010 kl. 15.41

Og det blev allerede leveret 4 dage senere (i fredags) - fedt!

14 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. marts 2010 kl. 21.00

Så mangler der bare en god gang forår, så du kan komme igang med at få det sat op....

Nyt svar til emnet »Juliana drivhus på tilbud i Jemogfix nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Juliana drivhus på tilbud i Jemogfix nu?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider