Forum

Vinen er død?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 5. april 2010 kl. 18.47

Min fine lille Cardinal drue som jeg satte sidste forår i mit drvhus syner at være afgået ved døden..
Jeg fik klippet den ned som jeg skulle 1. nytårs dag - havde godt bemærket den var helt mulden (skimmel, muggen) og har jævnligt luftet ud i drivhuset.

Jeg prøved eidag af kradse lidt i barken med en negl - i det stykke der voksede fra sidste år (har ladet 50 cm blive) den var helt og aldeles død! Helt brun.. Jeg klippede så lidt i den - død, død, død..

I den nedeste del kan jeg se den stadig er lidt grøn - ergo må der være lidt liv dernede!
Hvad gør jeg - klipper jeg ned indtil jeg ser noget grøn eller?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. april 2010 kl. 19.46

Hej Lise -

jeg synes, at du skal lade være med at gøre noget som helst...

Når der er bare lidt grønt, skal der nok komme et eller andet op, og så kan du beskære til efteråret igen, så du får det visne væk. Men vent med det og se, hvad der sker!

Jeg havde flyttet en gammel vinstok over i mit nye drivhus sidste forår, og en gang i juni ville jeg grave den op, fordi den så død ud - men helt nede i bunden var der liv, og nu har den to fine stammer, som jeg kan dyrke videre på.

Mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Vinen er død?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Vinen er død?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider