Forum

Så er drivhuset endelig færdigt!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 1. maj 2010 kl. 20.31

Jeg må altså lige fortælle at mit drivhus endelig er færdigt og klar til indflytning.

Det er en Vitavia Uranus 9900 drivhus, og da det skulle anlægges på en skrånende grund, måtte jeg grave ud og støbe en sokkel af leca blokke og med cementblokke i hjørnerne.

Derefter pludsede jeg leca blokkene op, og da jeg ikke er murer eller lign. tog det overraskende lang tid *gg*

Derefter blev der lagt stabilgrus, brolæggersand hvorefter jeg lagde herregårdssten inde i druvhuset, og i den lille "terrasse" som jeg også lige fik tid til at lave foran.

Her i bededagsferien monterede jeg så drivhuset, skruede det fast med 8 bolte beregnet til montering i leca blokke, hvorefter glas, vinduer og automatiske vindues åbnere blev monteret.

Og idag har jeg bare nusset rundt ude i drivhuset, og har fået monteret vandslangen på drivhuset, så jeg nu har både vand via vandslange og vandingsanlæg direkte tilsluttet vandhanen.

Og nåhh ja, fik også lige monteret en trådløs højtaler derude (batterier), så jeg kan hygge mig og glæde planterne med lidt musik ind i mellem *ss*

Jeg har en lille billedeserie med 8 billeder, der viser projektet "fra græsplæne til færdigt drivhus", men ved ikke rigtig om det er tilladt at poste et indlæg pr. billede ?

Så indtil videre må vi nøjes med et billede af det færdige resultat

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 1. maj 2010 kl. 21.33

tillykke med herligheden. det ser fedt ud. kan se det er jo mindst den str jeg skal have næste gang der kommer nyt her i haven

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 1. maj 2010 kl. 21.57

Det ser jo herligt ud - god fornøjelse med det!

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens J., 2. maj 2010 kl. 0.31

Tillykke med det. Det ser rigtig flot ud!

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 2. maj 2010 kl. 12.17

Wauuu det ser godt ud - tillykke med "hytten"
Jeg købte et 7,5 m2 og jeg burd ehavde købt det større - man bagklog kan man altid være... Jeg kan have 6 selvvandingskasser derinde..

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Bentsen, 2. maj 2010 kl. 15.56

Hej Tony

Hvor er det blevet fint!

Hvad har du gjort dig af overvejelser omkring gulvet, hvis jeg må spørge. Jeg står selv og skal til at købe mig et drivhus, men jeg overvejer stadig, hvordan jeg skal gøre med gulvet. Altså om der skal være adgang til jorden, eller om jeg skal lægge et gulv. Jeg tænker, at du må have overvejet det, inden du gik i gang.

Hilsen Lola

blog.lolabentsen.dk/

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 2. maj 2010 kl. 18.57

Jeg har lagt fliser både indenfor og på den lille "terrasse" foran, og vil derfor udelukkende benytte kapilærkasser og store potter.

Jeg har vedhæftet billede af soklen inkl. fliser (inden de blev stampede *ss*).

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Berit B., 2. maj 2010 kl. 19.06

Tillykke med dit nye drivhus Tony, det ser rigtig godt ud.

Jeg er også næsten lige blevet færdigt med mit nye drivhus, og jeg har også valgt at have gulv i hele huset, og så ellers dyrke i store krukker.

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 2. maj 2010 kl. 22.47

Jeg har både jordbede og fliser, da jeg synes, at det er bedre at dyrke f.eks. tomater direkte i jorden - jeg har flere gange forsøgt med tomater i krukker, og de bliver simpelthen ikke lige så gode...

Jeg synes også, at det er mere "rigtigt drivhusagtigt" med lidt jordbede og en smule kedeligt kun med fliser - men det er jo et spørgsmål om smag og behag, så det kan man jo ikke lige diskutere!

Mit drivhus så sådan ud, da jeg lige havde fået lagt fliserne - lige nu er det en total jungle af tomat-, peber, chiliplanter og alt det andet, som står og venter på at blive flyttet udenfor.

mvh
Anja

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Berit B., 3. maj 2010 kl. 10.01

Anja, jeg skal slet ikke dyrke tomater i mit drivhus, men mere have det som et hyggested.

Mine svigerforældre har et stort drivhus, så vi bliver nærmest overdænget med både tomater og agurker hele sommeren.

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 3. maj 2010 kl. 10.39

Anja, hvor set det flot / hyggeligt ud :-)

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 3. maj 2010 kl. 17.16

Må man have lov til at gratulere med det fine nye drivhus. Det er vel nok flot!

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Så er drivhuset endelig færdigt!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Så er drivhuset endelig færdigt!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider