Forum

Temperatur i drivhus?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 2. maj 2010 kl. 1.07

Hvad er den optimale temperatur i et drivhus ?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 2. maj 2010 kl. 9.05

Uha et svært spørgsmål , det kommer an på hvad man vil bruge drivhuset til , hvad man vil dyrke , men der skal være et forhold mellem lys , varme og vanding, ellers får man misvækst.
Generelt set styrer det sig selv dvs meget lys (solskin)
giver høj drivhustemperatur , modsat lettere skyet som giver en lavere temp. i drivhuset osv.
Automatisk vindues åbning kan tage toppen af varmen på meget varme dage , det er nok bedst hvis man kan holde temp. under 32 gr. , men det gør ikke noget hvis man har 35 gr. eller mere , tomater elsker det.

Mvh. Svend Høst

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 3. maj 2010 kl. 21.23

I en hel del år har jeg kun kun brugt kompost i drivhuset.Det giver agurker og tomater, men slet iikke i de mængder min kammerat får når han anvender fl. Substral gødning. Hvorfor mon. Det regner jeg ikke for at være økologisk. Hvad skal jeg gøre. håp

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 4. maj 2010 kl. 8.55

Svend jeg har læst mange steder at tomater har det bedst ved 25-28 grader, hvem har ret og hvorfor ?
Mvh Jens

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 4. maj 2010 kl. 22.56

I subtroperne eller troperne i sydamerika hvor natskyggefamilien kommer fra er dagtemperaturer over 30- 35gr. dagligdags , min egen erfaring fra mit ejet drivhus er at tomaterne trives godt ved høje temperaturer , men det er ikke en videnskabelig underbygget tese kun mine egne iagttagelser.

Mvh. Svend Høst

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. maj 2010 kl. 6.56

Når man læser om det, anbefales der ikke over 30 grader til tomater - men jeg tror da ikke, at de tager skade af en lejlighedsvis tur lidt højere.

Peber skulle få problemer med frugtsætningen over 30 grader - men igen, jeg har ikke selv styr på det, da jeg forsøger at holde under 30 derude...

Prøv evt. at google lidt for at få lidt flere informationer.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 5. maj 2010 kl. 12.23

Tony G, det afhænger af hvad du vil dyrke. Ja, det må være det enkle svar.

Mvh Eivin (^_^)

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 5. maj 2010 kl. 12.24

Ja, det glemte jeg at skrive, sorry!

Jeg skal primært dyrke tomat og chili, plus en smule agurk *ss*

Nyt svar til emnet »Temperatur i drivhus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Temperatur i drivhus?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider