Skrevet af: Lars Kristensen, 15. maj 2010 kl. 7.14
Det er lykkedes os med naboens hjælp at få sat vores Vitavia Uranus op uden større problemer.
Lige på nær med glasset. Det ene var flækket i kassen, 2 andre valgte jeg at sætte mit knæ på, så de gik i stykker :-)
Jeg var nede ved glarmesteren og hente nogle nye glas, de skulle efter sigende være af samme slags.
Det viser sig bare, at de 3 glas, jeg har fået lavet selv tilsyneladende dugger voldsomt. I aftes og her til morgen var de helt duggede til, mens de andre glas ikke var nævneværdigt påvirkede af temperaturen.
Vil det betyde noget i praksis?
Lars
Skrevet af: Svend Høst, 15. maj 2010 kl. 10.41
Dug er vanddampe den kondensere dvs bliver til små vanddråber og det sker altid først på den koldeste overflade , de glas du har købt hos glarmesteren er åbenbart en anden type glas (mere masiv) og bliver derfor hurtige afkølet end de mere billige drivhusglas.
Om det betyder noget i praksis at nogle glas i drivhuset dugger før andre ?? Det tror jeg ikke , du kan jo sætte glassene lavt i en nordvæg , så kan det nok ikke genere.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Mogens; E., 15. maj 2010 kl. 15.51
Din glarmester har fundet noget lavenergi glas fra en termorude og skåret det til dig. På den ene side er det coated med en usynlig hinde som er vanskelig at pudse og det dugger let.
Skrevet af: Marianne Juhler, 15. april 2011 kl. 21.08
Kære alle
Jeg skal vælge glas til mit nye drivhus.
Hvad skal jeg vælge ?
Der er jo glas som tillader mere lysgennemtrængning end andet og er derfor i tvivt om det gælder om at få mest muligt lys igennem glasset.
Hilsen Søren
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.