Skrevet af: Anja Hoberg, 17. maj 2010 kl. 18.59
Hej alle sammen.
Jeg har lige fået et fint Vitavia Merkur 9900 drivhus i fødselsdagsgave. Det er lige blevet færdigt og jeg venter spændt på at det bliver varmt nok til at sætte tomater og agurker derud. Har ladet mig fortælle, at man skal vente til grundlovsdag...... nøøøøj der er længe til:-(
I en anden gave fik jeg 2 vitavia univent vinduesåbnere. De er monteret, men jeg undrer mig over at de ikke åbner lige meget. Det ene åbner ved en noget lavere tp end det andet. Er det noget som skal/kan indstilles? Eller er det mon fordi det ene var i vindsiden?
Jeg har store planer om at anskaffe mig et par vagtler, jvf. tråden om vagtler i drivhuset. Er der nogen som ved, hvor jeg finder nogle fine eksemplarer her i Randers-området?
Nå det må være spørgsmål for denne gang. Vender med garanti tilbage med mange flere de kommende dage uger og måneder:-)
Mvh
Anja Hoberg
Skrevet af: Martin Krogh, 17. maj 2010 kl. 21.26
Synes du skulle prøve at liste et par tomater ud i dit drivhus fra i morgen. Temperaturen skulle blive god i den kommende uge - både dag og nat.
Men ellers er det korrekt at tommelfingerreglen siger, at nattefrosten er væk til Grundlovsdag.
Skrevet af: Svend Høst, 17. maj 2010 kl. 22.30
Sæt du bare tomater i drivhuset , jeg har sat de 9 første på friland , du kan indstille dine vinduesåbnere ved at dreje den nederste sorte del af dem så de åbner før eller senere .
Normalt siger man at risikoen for nattefrost er ovre omkring 20 Maj , men der kan besynderligt nok, godt være meget koldere (frost) i et drivhus om natten/morgenen end der er udenfor.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 18. maj 2010 kl. 20.00
Ja-ja det er dejligt med den solvarme men den bliver ikke ved om natten er der jo ingen sol - så bliver drivhuset alstå koldt, endda koldere end udenfor, hjælp nok en del med at lade dør og vinduer stå åben = gennem cirkulation. Det kan hjælpe med et par vandtønder som opvarmes om dagen, hvis solen hjælper til ? prøv selv at kontrolere med thermometre. og kom endeligt med resultaterne. håp
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.