Forum

Agurker

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 18. maj 2010 kl. 22.22

jeg må lige spørge her inde. hvornår ville i eller sætter i agurker ud i drivhuset . jeg tænker på nat/dag temperatur, når det IKKE er et opvarmet drivhus. jeg har forstået , at tomater kan godt sættes ud i drivhuset her midt på ugen , som temperaturen ser ud

med venlig hilsen hans

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 20. maj 2010 kl. 18.35

Tidligst grundlovsdag ;-)

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. maj 2010 kl. 22.49

Hvis den nuværende temperatur blev ved, ville jeg have sat dem ud nu - men desværre bliver det lidt køligere igen i næste uge...

Så det er nok en fin idé at vente et par uger!

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 20. maj 2010 kl. 23.03

hej anja og lise d

tænkte det nok at det var klogt , at vente et par uger.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 22. maj 2010 kl. 18.40

Hej Hans Henrik og andre!
Jeg har et ikke særligt stort uopvarmet drivhus på den vestlige side af huset og jeg satte mine tomater ud for ca. 3 uger siden og de trives i bedst velgående selvom temperaturen er nede på omkring 10 grader om aftenen. Agurkerne satte jeg ud i sidste weekend både i drivhuset og på friland og de klare sig også helt fint og er allerede vokser en hel del. Mine peberfrugtplanter bliver sat ud i drivhuset imorgen. Det samme gøre alle mine krydderurter. Alle mine planter er ca. 3-4 uger senere ude i år end jeg plejer de andre år. Så sæt du bare agurkerne ud eller også prøv at sætte dem ud i potterne om dagen og til hen på aftenen, så de ligesom afklimatiseres, det har de fleste planter godt af.
Jytte Bøje

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Joan Bøgh, 11. juni 2010 kl. 22.50

Hej
Jeg vil lige give et ord med på vejen - selvom i nu sikkert allerede har plantet.
jeg sætter mine agurker i enden af drivhuset - så kan jeg hænge plast rundt omkring mine kapilærkasser og op i toppen af drivhuset - så er mine agurker lukket inde så de ikke får træk - og det lykkedes fint hvert år, at passe dem på den måde - så jeg kan plante dem ud samtidig med tomaterne
mvh Joan

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ejnar Jørgensen, 14. marts 2015 kl. 9.52

kan jeg nøjes med en temperatur på 16 grader i jordtemperatur
til mine agurker og tomater da jeg er nødt til at opvarme med el og det er dyrt

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. marts 2015 kl. 11.01

Du skal bare vente med dem, til jorden er varm nok - og den må ikke være under 18 grader, for så sker der ikke en dyt :)

Jeg så ikke agurker før i april en gang og planter dem i drivhusjorden sidst i maj, hvis den er varm nok.

Tomater kan nøjes med 16 grader, men igen - det er alt for tidligt endnu.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ejnar Jørgensen, 14. marts 2015 kl. 13.06

Tak for dit hurtige svar.
Planterne står i min udestue og er mellem 10 og 20 cm.
Har stået i min stue men da jeg skal være væk i 3 uger og har
alarm på huset er de sat ud i min udestue, hvor en nabo ser til planterne, men igen-jeg ønsker at kunne bruge en så lav tem. som muligt.

Nyt svar til emnet »Agurker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Agurker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider