Forum

Kit eller glasliste?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas Hollitsch, 26. maj 2010 kl. 23.40

Hej
Jeg har fået et drivhus og det er nu etableret i have. Glasset skal nu monteres - men hvad bruger I mellem skellet og glas?
Bruger I kit - gummiglasliste elller intet???

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 30. maj 2010 kl. 20.24

Hej Thomas.
Tillykke med dit drtivhus, jeg håber du bliver glad for det, ligesom jeg er for mit.
Når du skal sætte glas i drivhuset, skal du tænke på, at du jævnligt fremover skal skifte et glas ud, som er gået i stykker, og så er det meget lettere at fjerne glasstykkerne fra en gummiliste, end at fjerne det fra noget kit, som evt. er blevet hårdt, og ikke så let vil slippe glasset.
Du vil have det samme problem, med at udskifte et glas der er gået i stykker, hvis det er sat i med silicone, som nogle steder også bliver brugt.
Hvis du skal bruge gummiliste, så bliver den lettere at få ind i rillerne når den har "været en tur i varmt vand", og derfor mere bøjelig.
Udenpå glasset kan du nøjes med at bruge de klips der forhåbentlig fulgte med da du købte huset, ellers er de til at købe der hvor de sælger drivhuse, for vi mister alle nogle klips med tiden. De bedste er nok dem der er laver af ståltråd (ca. 2 mm tykke).
Venlig hilsen
Holger

Nyt svar til emnet »Kit eller glasliste?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Kit eller glasliste?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider