Skrevet af: Martin B., 29. maj 2010 kl. 23.31
Er der evt nogen der har fået et Helios orangeri leveret, på 17 kvm. Helst Billeder eller antal coli ved levering. Er glasset pakket forsvarligt ???
Skrevet af: Jesper D., 30. maj 2010 kl. 12.26
Jeg købte sidste år et Junior Orangeri fra Helios.
Her kan du se hvor meget eller lidt det fyldte:
www.9haven.dk/drivhus-under-opf%C3%B8relse/img_4327/
Profilerne blev vist leveret i en lang papkasse og alle glassene stående på en palle, pakket ind i en kasse af træ (ses på billedet helt til venstre, hvor kassen er åbnet)
Billeder fra selve opførelsen af Junior Orangeriet:
www.9haven.dk/drivhus-under-opf%C3%B8relse/
www.9haven.dk/drivhus-under-opf%c3%b8relse-2/
www.9haven.dk/drivhus-under-opf%c3%b8relse-part-3/
God fornøjelse med dit fantastiske drivhus
Skrevet af: Lene D., 13. juni 2010 kl. 17.47
Hej Jesper
Jeg overvejer sådan et orangeri som dit. Lever det op til forventningerne eller har du efterfølgende ønsket dig et større?
Skrevet af: Jesper D., 14. juni 2010 kl. 10.45
Ja, det lever helt op til mine forventninger... og lidt til.
Det har en perfekt størrelse til mit behov. Men et drivhus kan vist ikke blive for stort :-)
Men modellen der er støre end Junior Orangeriet koster kassen...
Eneste minus ved det er at der kun er to tagvindue. 4 eller 6 havde været mere passende.
Skrevet af: Eivin Knidsen, 14. juni 2010 kl. 10.46
Jesper! Hvor er det dog nogle skønne billeder!
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Lene D., 14. juni 2010 kl. 23.07
Hej Jesper
Tak for svaret. Jeg så drivhuset i en udstilling i dag og det er rigtig fint. Det er ikke så meget pengene der afholder os fra det store, men mere pladsen. Vi kan ikke lige finde 17 kvm. i vores have, hvor det kan stå. Men 11 kan vi sikkert godt finde :o) Jeg syntes også det mindre er mere hyggeligt :o))
Skrevet af: Lene D., 14. juni 2010 kl. 23.07
Hej Jesper
Tak for svaret. Jeg så drivhuset i en udstilling i dag og det er rigtig fint. Det er ikke så meget pengene der afholder os fra det store, men mere pladsen. Vi kan ikke lige finde 17 kvm. i vores have, hvor det kan stå. Men 11 kan vi sikkert godt finde :o) Jeg syntes også det mindre er mere hyggeligt :o))
Skrevet af: Lene D., 20. juni 2010 kl. 15.37
Hej Jesper
Jeg skal lige høre dig. Har du købt skyggegardiner og blomsterkasse til dit?
Skrevet af: Jesper D., 20. juni 2010 kl. 19.19
Nej det valgte jeg fra. Syntes det var for dyrt.
Men det bliver for varmt i mit drivhus med kun to vinduer, så måske ville en form for gardiner ikke være nogen dårlig ide....
Skrevet af: Birgit H., 23. juni 2010 kl. 13.14
Hej det er sådan et lille drivhus der er min storedrøm jeg har et lille bitte et op ad væggen idag og overvejer at få et som dit. Mit store problem er placering, jeg har kvm nok problemet er bare kvm er i haven hvor der er meget sol og masser af vind og jeg vil nok frygte at en hård vind i efteråret tæt ved vesterhavet kommer til at koste ruder. Alternativt kan jeg sætte det i læ af vores hus, har en stor terasse med fliser her er også nok plads men ikke fuld sol hele dagen. Indtil kl 13 vil der være fuld sol og herefter vil noget af drivhuset ikke ha sol pga. vores hus. Synes det er svært at finde ud af om pengene vil være spildt når det nok kommer til at stå på østsiden af huset og ikke i haven.
Mon du har nogle råd?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.