Skrevet af: Nora Meiburg, 11. juni 2010 kl. 22.33
Jeg har lige været ude og se til mine små peberplanter i drivhuset. De har nærmest groet en slags hvid pels helt nede ved roden. Jeg har fjernet lidt jord, så der kan komme noget luft til. I grunden bør jeg nok lufte ud, men det er så koldt lige nu. Jeg kan ikke få temperaturen over 17grader derinde lige nu.....mine planter og jeg trænger til en masse solskin nu :o)
Er der nogen der har nogle gode råd? Skal jeg fjerne det mug der sidder på planterne? Der sidder ikke noget på agurkerne, melonerne eller tomaterne.....kun peber.
Og hvordan får jeg lidt mere varme derinde. Jeg er lidt bange for at planterne får det for koldt.
(det skal lige siges at det er mit første drivhus og jeg er simpelthen så spændt på resultaterne-og derfor muligvis en smule hysterisk *smiler*)
Skrevet af: Svend Høst, 11. juni 2010 kl. 23.44
Luft ud , luft ud , omkring 20 juni skal man lade 2 vinduer stå åbent døgnet rundt for at undgå for høj fugtighed i drivhuset , 14-17gr. skader ikke planterne , og så skal der også være en god afstand mellem de forskellige planter , så de kan "ånde".
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Nora Meiburg, 12. juni 2010 kl. 15.26
Jeg har åbnet alt det der kan åbnes. Har kun et vindue, men så må jeg bare åbne døren en smule. Hvad med det skimmel der sidder på mine peberfrugtplanter?
Skrevet af: Nora Meiburg, 12. juni 2010 kl. 15.27
Planterne står i kapillærkasser, så der burde være nok plads i øvrigt :o)
Skrevet af: Jens Knudsen, 12. juni 2010 kl. 19.16
Hej.
Vores salige oldemorfar var en ivrig drivhusdyrker.
Jeg kan huske han lagde grus om rodhalsen på agurker for at forhindre skimmel. Om det også virker på peberplanter ved jeg ikke.
mvh Jens
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.