Skrevet af: Martin Krogh, 12. juni 2010 kl. 8.55
Sneglene er ved at spise mine chiliplanter helt op. Nogle gode ideer til at forhindre dette?
Vh
Martin
Skrevet af: Randi Lauridsen, 12. juni 2010 kl. 9.12
Hej martin.
Hvor har du dem stående ?
Friland, Krukker, Drivhus ?
Hilsen Randi
Skrevet af: Martin Krogh, 12. juni 2010 kl. 9.26
Chilierne står i store krukker i drivhus.
Vh
Martin
Skrevet af: Randi Lauridsen, 12. juni 2010 kl. 11.07
Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om, er at jagte/indsamle de små bæster tidlig morgen og sen aften, det er der de er fremme, i hvert fald på friland, om det også gælder i drivhuset er jeg ikke klar over, da jeg ikke selv har snegle der (7-8-13)
På sigt gælder det om at forhindre dem i at komme ind i drivhuset. Har du sokkel ? hvis ikke så kan de muligvis kravle under kanten hvis der er lidt mellemrum, så det kan være en god ide at at lave en afskærmning med nogle plader el. lign der går lidt ned i jorden.
Hvis du har sokkel, kan du muligvis sætte et sneglehegne op hele vejen rundt.
Men når nu de er inde, kan du forsøge at lokke dem væk fra dine chili, ved at lægge rester af salat på gulvet, så kan det være de går i det først, og så kan du samle dem ind der. Kombiner evt. med at ligge noget på jorden/fliserne ved siden af, som de kan kravle ind under. Store blade eller brædder/plastic. Så kan du være heldig at finde dem der, når de er kravlet i ly for solen.
En Øl fælde kunne også være en mulighed, du skal bare passe på at du ikke lokker flere til :-)
Hilsen Randi
Skrevet af: Jytte Bøje, 13. juni 2010 kl. 12.24
Hej Martin
Jeg kæmper også en brav kamp mod snegle med hus og nogle små snegle som jeg tror er dræber snegle - de er inde i mit drivhus - og vi går på jagt hver dag og finder da også nogle, men næste dag er de der igen.
Også på friland kæmper jeg mod snegle med hus som æder alt de kommer i nærheden af.
Jeg fanger og afliver og fanger og afliver, men de bliver bare ved med at komme, så hvis nogen har gode råd, er vi flere som vil blive glade
Med venlig hilsen
Jytte Bøje
Skrevet af: Frank Mikaelsen, 1. maj 2025 kl. 12.52
Slettet af administrator 3. maj 2025 kl. 15.35.
Skrevet af: Søren Duun, 1. maj 2025 kl. 14.51
Hej Frank.
Det er ikke tilladt at linke til en salgsside så dit link vil som udgangspunkt blive slettet.
Hej Jytte.
Det er svært at give dig en præcis bekæmpelses strategi overfor dræbersnegle, for det, som virker et sted virker ikke andre steder, men prøv at google Havenyt - dræbersnegle og læs alle de forskellige forslag, der er skrevet. Endvidere findes der en masse artikler på google.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.