Skrevet af: Bjarne Højlund, 20. juni 2010 kl. 22.39
Hejsa!
Jeg har gang i et større projekt - at opsætte et Juliana Gartner 7200 drivhus med 6 mm poly... det har været op ad bakke - men det hjælper på det nu (op ad bakke historien følger senere) men jeg står med en masse af disse.
I julianas, i øvrigt ufattelig ringe samlevejledning, kan jeg ikke finde dem?
Er der nogen der ved hvad de skal bruges til??
Hilsen
Bjarne
www.barney.dk
Skrevet af: Anonym bruger 1, 20. juni 2010 kl. 23.21
Hejsa.
Det ligner bøjler til at holde glas/plader på plads med.
Passer målet på ombøjningen med pladetykkelsen, hvorefter man selv bøjer den anden flap ned?
Mit indtryk, da jeg fik leveret mit Juliana drivhus var, at de ikke tog det så nøje, hvad der kom med i pakken. Jeg fik flere poser med småting, som ikke passede nogen steder, men der var, hvad der var brug for.
Resten har jeg liggende endnu :-).
Mvh. Hans
Skrevet af: Anja Egeriis, 21. juni 2010 kl. 7.08
jeps - det er glasholdere!
Glæder mig til at se billeder,når du er helt færdig med drivhuset!
Og til at se det selv, når der er chilifestival...
Skrevet af: Bjarne Højlund, 21. juni 2010 kl. 9.30
Takker :)
Jeg kan bare slet ikke lige se hvor de skal sidde...
..og ja det er også mit indtryk at de ikke lige bekymrer sig så meget om hvad der kommer i pakkerne... der mangler op til flere forskellige ting ... og der er også flere småting som jeg heller ikke lige kan finde plads til...
Så er det jo rart at dem jefg købte det af heller ikke er til at komme i kontakt med hverken på mail eller telefon...
Nå, men hva.. nu er det næsten færdigt - og jeg glæder mig for meget til at tage det i brug ;)
;) Bjarne
Skrevet af: Karin P, 21. juni 2010 kl. 18.09
Hej Bjarne.
På linket her www.lundhede.com/images/14-107.jpg kan du se, hvad glasholdere skal bruges til :-)
MVH
Karin
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 21. juni 2010 kl. 23.44
Hej Bjarne.
Det er formentlig for sjov at du har stillet spørgsmålet ? Der findes vel næppe et drivhus i hele kongeriget hvor der ikke sidder samme aluminiums-glasholdere.
Og med hensyn til Julianes "ufattelig ringe samlevejledning" Tjah - så er det måske nok i lige så høj grad et spørgsmål om hvem det er så ufattelig for ! Jeg købte også et Juliane drivhus og havde da ingen problemer med "at fatte" samlevejledningen. Det tog mig en weekend ene mand at samle et 12m² hus. Men nogen er jo god til det ene og nogen til noget andet. Hvis du er lidt "fatsvag" m.h.t. at samle drivhus, så skulle du måske søge lidt hjælp og så bruge dit krudt på det du er bedre til at fatte.
Held og lykke med huset.
Skrevet af: Bjarne Højlund, 22. juni 2010 kl. 7.41
Hrmm så må jeg være utrolig dum/fatsvag.. for spørgsmålet er oprigtigt...
Jeg har ikke samlet juliana huse før, men sammenlignet med de Halls drivhuse jeg før har samlet (hvor der ikke var disse med?) , synes jeg altså at vejledningen var meget dårlig, jeg synes det var meget svært at se på tegningerne hvad der var til hvad og skulle sidde hvor... og jeg har læst den MANGE gange inden jeg gik igang...
Anyway, nu står huset næsten færdig, uden de der clips ;) mangler bare lige et par småting, som jeg ikke kan få færdigt da der mangler noget i pakken :) ..
Det har været et herligt projekt .. selv om jeg ikke er autoriseret "drivhus opsætter" og resultatet er jeg meget tilfreds med - glæder mig for meget til at få det fyldt op med planter!
Se lidt billeder fra det her :
www.facebook.com/album.php?aid=2033562&id=1017151665&l=59b6c42ed5
Mange hilsner
Bjarne
Skrevet af: Bjarne Højlund, 22. juni 2010 kl. 7.43
#Karin:
Tak for billedet, så forstår jeg lidt bedre at jeg ikke helt kunne placere dem *SS* "ruderne" i mit er i polycarbonat i hele størrelser ;)
*LOL*
Bjarne
Skrevet af: Anja Egeriis, 22. juni 2010 kl. 15.43
Hej Bjarne -
trøst dig med, at vi ikke kan være lige kloge alle sammen...
Det ser da superfedt ud - og vild luksus med varme i bunden! Der skulle nok kunne klemmes et par planter ind - mon ikke?
Du vil nyde at sætte polyplader op - de vejer jo ingenting i forhold til glas. Mine sideruder vejede 37 kg hver, så de var noget seje at slæbe rundt på.
mvh
Anja
Skrevet af: Lise D, 22. juni 2010 kl. 16.33
Haha - da jeg samlede mit drivhus fra Pavillion Danmark havde jeg er helt syltetøjsglas med dingenoter til overs ;-) Skruer, møtrikker, klips osv osv..
Skrevet af: Lisbeth Bodin, 23. juni 2010 kl. 11.40
Ha, ha, vi er netop igang med at færddiggøre opsætning af 12,1m2 drivhus fra Juliana. Og vi vred også hjernen med, hvad de små dimser skulle bruges til, indtil tiøren pludselig faldt i går ;)
De er naturligvis overflødige ved opsætning med polykarbonat - så derfor bliver forvirringen komplet, når de alligevel medsendes. Vi har ikke oplevet, at der manglede tilbehør, der var endda ekstra glasruder med, men min mand har også raset over brugsvejledningen.
Vh
Lisbeth
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. juni 2010 kl. 23.47
Det er vist generelt for brugervejledninger til drivhuse - mit er et belgisk Euro-Serre, og deres var absolut heller ikke til at prale af...
Men det lykkedes da!
Skrevet af: Bjarne Højlund, 24. juni 2010 kl. 9.40
Hehe .. der kan man bare se... de er bare med for at man kan rive sig yderligere i håret :)
Jeg synes at brugsanvisningen er enormt ringe, det er meget svært at se nogengange hvad de mener, og tegningerne er ikke særligt veludførte. Det kunne være godt hvis de satte nogle billeder, eller profil tegninger ind, jeg tror det ville gøre det en anelse lettere ....
Nuvel... nu står mit hus ihvertyfald færdigt, og jeg er super glad for det .. nu mangler jeg blot lige at få lavet el, og vand færdigt... (og så lige gulvvarmen, men det haster ikke ;) så flytter planterne langt om længe ind ;)
www.facebook.com/album.php?aid=2033562&id=1017151665&l=59b6c42ed5
;) Bjarne
www.barney.dk
Skrevet af: Karin P, 25. juni 2010 kl. 1.53
Det ser simpelthen bare supergodt ud Bjarne :-)
Jeg er MEGET misundelig på den store størrelse det har, sådan et har jeg ønsket mig i mange år, men skal vist lige vinde liiidt mere i lotto end de sædvanlige 36 kr ;-)
Og så kan jeg da bedre forstå at du ikke har så meget at bruge glasholderne til - he he. Men er glad for at billedet jeg satte ind kunne opklare mysteriet :-)
MVH
Karin
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.