Skrevet af: Lars Rasmussen, 22. juni 2010 kl. 20.40
Jeg overvejer at anskaffe en vinplante.
Jeg havde forestillet mig, at den kunne stå midt på gavlen af mit drivhus (8,3 m2) og herefter løbe hen under tagryggen.
Mit spørgsmål går på, hvor meget man kan straffe den (holde den nede) og alligevel få et rimeligt udbytte??....
Skrevet af: Holger Pedersen, 23. maj 2011 kl. 23.03
Hej Lars.
Jeg er lige kommet forbi, og har set dit spørgsmål.
Det er jo længe siden du stillede dit spørgsmål, men det er kun hvis man leder længe, man ser det. Og kun et tilfælde, at jeg så det i min søgen efter andet på nettet.
Dit spørgsmål går på, om man kan holde en vinplante i drivhuset, uden at det går ud over alt det andet, du sikkert gerne vil have dér, ik'.??
Det kan du sagtens, hvis du beskærer planten efter "Guyot-metoden", men det kan du læse i den mail jeg kan sende dig, hvis du sender mig en mail(så kan jeg jo se afsender-mailen), så sender jeg dig de ca. 10 A4 sider om vindruepasning.
Der er en side på denne hjemmeside med denne "adresse":
www.havenyt.dk/forum/fri_debat/4144.html
Der plejer jeg at læse og besvare de spørgsmål der evt. kommer.
Men jeg kan se, at mange har fundet ud af at skrive direkte til mig, og be' om de ca. 10 sider vindrue-pasnings-vejledning.
Men det kræver jo, at jeg har din mailadresse, så send mig den på min mailadresse, så får du de ca. 10 sider.
Venlig hilsen
Holger Pedersen
Marbækvej 11 A
3600 Frederikssund
Tlf.nr.: 4731 4705
Mail: hope@post.tele.dk
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.