Forum

Peber og chilli visner

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 19. juli 2010 kl. 23.01

Hejsa. Jeg har lige taget mine peber planter og chilli ind i vinduet. Grunden er at mit drivhus er angrebet af spindler mider. Men nu begynder de så at blive gule efter 2 dage? de står i samme potter som de hele tiden har. Nu har jeg så gødet dem her til aften, men den ene er lige plantet om så den mangler ikke gødning. kan sådan nogle ikke tåæe at blive flyttet eller ?

Mvh Jens

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. juli 2010 kl. 6.53

Hej Jens -

der kan være mange årsager til gule blade - har du mulighed for at lægge et billede ind her, så vi kan se dem?

Irriterende med spindemider - har du overvejet at give dem en gang rovmider?

mvh
Anja

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 20. juli 2010 kl. 9.02

Hej igen.. Ja rovmider er nok løsningen på problemet.
Jeg har vedhæftet et billede.
Mvh Jens

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. juli 2010 kl. 10.44

Hej Jens -

det ligner meget spindemideangreb, desværre!

Så en gang insektsæbe nu til at tage det værste og en bestilling af rovmider må være løsningen...

Hvis der er for mange spindemider fra start, kan rovmiderne have svært ved at følge med - derfor forslaget med insektsæben.

mvh
Anja

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 20. juli 2010 kl. 15.29

der er bare ingen spind på planterne. .. og de reagerede først da jeg tog dem ind? Men insekt sæbe er nok løsningen så måske..
Mvh Jens

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. juli 2010 kl. 19.19

Spindet er heller ikke det første, der kommer - men den gule farve ligner meget, synes jeg.

Hvis du har et forstørrelsesglas, så prøv at se på undersiden af bladene, om der er liv - du kan finde nogle nydelige billeder af spindemider under Skadedyr og plantesygdomme her på havenyt...

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 25. juli 2010 kl. 13.59

Så fik jeg sprøjtet med insektsæbe.. Miderne er også døde. Men tilgengæld er bladene ved at falde af nu. Min ene peber plante mistede faktisk alle bladene, og står nu kun med frugter på. De har nok ikke været så glade for sæben, men håber da at de kommer igen.

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. juli 2010 kl. 19.49

hold da op - det var en noget voldsom reaktion! Men jeg vil da tro, at der kommer blade på planterne igen...

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helga Deleuran, 2. august 2010 kl. 19.18

Hej

Min peberfrugtplante er stor og frodig, og får mange frugter på. Problemet er bare, at de bliver dårlige, inden de er særligt store. De bliver brune og bløde i kødet. Er der nogen der har forslag til, hvad jeg evt. kan gøre?

Hilsen Helga

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 2. august 2010 kl. 22.03

Hej Helga -

har du mulighed for at lægge et billede ind af den?

Og fortælle lidt om, hvordan du dyrker den - drivhus, friland?

Det er lidt umuligt at svare på, når man ikke ved mere...

mvh
Anja

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helga Deleuran, 3. august 2010 kl. 16.31

Hej Anja

Nej du har fuldstændig ret, jeg var ikke særlig specifik.

Jeg har planten stående i et drivhus, og har set, at myrene godt kan li' at "drøne" rundt på planten. Jeg har her (håber jeg) vedhæftet et lidt uklart billede, som jeg håber kan give dig et praj.

Hilsen Helga

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. august 2010 kl. 7.18

Hej Helga -

myrerne er et tegn på, at der er bladlus et eller andet sted - men de kan ikke give den slags skade på frugterne.

Jeg har ikke lige set det problem med frugterne før - har du det meget fugtigt i dit drivhus, så det kan være en fugtskade, der udvikler sig?

mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Peber og chilli visner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Peber og chilli visner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider