Skrevet af: Kristina Christiensen, 2. august 2010 kl. 21.35
først have jeg problemmer med bænkebider så prøvet jeg et råd her inde fra med at lægge blade i bunden af mine agurk planter og det gjore det ennu være desværre det gjore at drabersnegle og bænkebider have et godt sted at være....
hvordan kommer jeg ad med dem nu??
mvh kristina
Skrevet af: Mogens; E., 2. august 2010 kl. 22.04
Blade omkring agurker og tomater er gode fugtige gemmesteder for bænkebidere, ørentviste og dræbersnegle. Så fjern alle bladene og læg et godt lag grus rundt om rodhalsen på planterne. Ingen af dyrene kan lide at kravle i tørt grus.
Skrevet af: Lone Brems, 3. august 2010 kl. 7.29
Hej Kristina Christiensen
Ud over Mogens's råd vil jeg lige minde om, at du må igang med at udrydde sneglene - og det er ikke noget særlig behageligt stykke arbejde....
Men med en gammel saks, som kun bruges til det her formål, kan du nogenlunde hygiejnisk og hurtigt gøre det af med alle de store og små eksemplarer af dræbersneglen, du møder i dit drivhus.
Med saksen klemmer du sammen om sneglen og løfter den hen over en plastpose, hvor den så klippes i to stykker og dør øjeblikkeligt. Efter endt jagt lukkes plastposen og lægges i dagrenovation.
Hvis du skal lykkes med at udrydde sneglene, skal du de næste par måneder være opmærksom hver eneste dag og fortsætte udryddelsen. Du må også holde øje med æglæggende snegle - de små æghobe finder du under presenning, flamingokasser, brændebunker der ligger direkte på jorden, paller og lignende mørke og fugtige steder. Fjern æghobene med en ske (som også kun bruges til dette formål).
God jagt !
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Kristina Christiensen, 3. august 2010 kl. 15.06
hej med dig
tak for rådne begge to det ville jeg ratte mig efter for blade bliver gule og de planter giver ikke så maget når de er anbrabet af de bæster
men kan jeg bruge alm sand så ligger under fliserne jeg har nemlig en masse sand???
mvh kristina
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.