Forum

Skadedyr i drivhuset – men hvilke?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karin P, 17. august 2010 kl. 18.02

De seneste dage har der været disse afføringsklatter overalt på mine planter i drivhuset (Jeg vedhæfter et foto, håber det virker). Det ligner lidt muselorte og størrelsen er også nogenlunde det samme. Bladene på tomaterne er også blevet grundigt gennemtygget :-(
Nogen der ved hvad dyr det er ?

MVH
Karin

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin P, 17. august 2010 kl. 18.03

Prøver lige et billede af, hvordan bladene ser ud...

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 17. august 2010 kl. 18.04

Jeg har lige været ude og vifte nogle klatter af mine peberplanter - tror, at det er kålsommerfuglen, der er på spil...

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin P, 17. august 2010 kl. 18.13

Tak for svar. Jeg har set enkelte kålsommerfugle i køkkenhaven de sidste par dage, men anede ikke at de kunne lide tomater/tomatblade ?
Undrer mig også lidt over den store mængde klatter, det må være en svært trængende kålsommerfugl så ;-)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 17. august 2010 kl. 18.40

Undskyld - jeg mente selvfølgelig en kållarve... Og der er ikke noget at sige til, at den var trængende - den har jo spist godt!

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin P, 17. august 2010 kl. 22.29

Ja, selvfølgelig! Dem havde jeg ikke tænkt på som en mulighed, for jeg har aldrig haft lignende problemer i mine drivhuse. Men det passer jo både med den store appetit og de lidt "våde" klatter de efterlader.
1000 tak for svar Anja :-)

Nyt svar til emnet »Skadedyr i drivhuset – men hvilke?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Skadedyr i drivhuset – men hvilke?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider