Skrevet af: Henning Nielsen, 19. august 2010 kl. 9.32
Har lige læst i idenyt, at regnvad som man bruger til sine planter i drivhuset er sundhedsfarligt Jeg har flat tag hvor jeg
bruger mit regnvand som jeg kommer i mine kasser som mine planter får næring fra. Er dette sundhedsfarligt ?
Hilsen
Henning
Skrevet af: Svend Høst, 19. august 2010 kl. 9.45
Henning !
Det har været under debat , prøv at læse under seneste svar:"hvad gør vi nu " som er en noget vildledene overskrift.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 20. august 2010 kl. 16.17
- det er overhovedet ikke skadeligt - men hvis du bruger det til overbrusning på agurker og lign. skal man vaske grundigt før spisning -
M.M
Skrevet af: Preben Badstue, 31. august 2010 kl. 20.40
Det er deprimerende, at noget så almindeligt som vand, som egentlig ikke koster ret meget - hos os ca 3-4 kr pr M3 - belastes med så store afgifter, at man må ty til alle mulige krumspring for at minisere udgifterne.
Nye tønder, slanger og en masse bøvl - og i nogle tilfælde ansøgninger til kommunen - alt sammen på grund af de ekstra afgifter. Rene skatteobjekter!
Selvfølgelig skal man undgå egentligt vandspild for ikke at tære for meget på reserverne - men disse afgifter er alt for store.
Preben
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 1. september 2010 kl. 8.39
-en masse af vore prydplanter - rhododendron og m. a. har det faktisk bedst med regnvand - og hvorfor belaste det i forvejen for lille kloaknet - når man med en smule ulejlighed kan gemme regnvandet , så man ikke bruger det grundvand som det efterhånden kniber med - skal der spares på det, så skal det koste noget ellers er der mange der ikke kan finde ud af det.
M.M.
Skrevet af: Eivin Knidsen, 1. september 2010 kl. 10.37
Regnvand er vel det mest naturlige at vande med. Tænk da bare på vore marker rundt omkring i det ganske land. De vandes jo da med det.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Steen C., 1. september 2010 kl. 17.46
Ja, regnvand er naturligt at vande markerne med, men inden vi haveejere opsamler regnvandet i vores regnvandstønder og bruger det til køkkenhaven, passerer regnvandet måske både asfalttag og pvc/zink tagrender og nedløbsrør.
Og gud ved hvad en regnvandstønde til 100 kr. er lavet af?
I øvrigt burde al regnvand føres til faskine, fremfor kloakken, men dette kan nok ikke lade sig gøre alle steder.
Måske man bare skulle slappe af og tage det roligt som Mads anbefaler i indlægget om katte, det er jo bare regnvand....
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.